JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

پدیده ها در ایران

تاثیر کرونا ، غربت و کاهش در قیمت نفت و کاهش

تاثیر کرونا ، غربت و کاهش در قیمت نفت و کاهش در درآمد دولت ایران
سقوط ۶۳ درصد قیمت نفت ایران در سال جدید.

بیشتر از ۳۴۵۲ تن به اثر ویروس کرونا جان خودرا از دست داده،

پدیده های که دولت از جلوگیری آن دست به زانو زده و نشسته برای مهار نمودن چیزی از دست شان بکار نمیاید.

افزایش چشمگیر فوتی ها و آخرین آمار کرونا در ایران


افزایش چشمگیر فوتی ها و آخرین آمار کرونا در ایران


سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام تشخیص بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا را بتعداد۲۵۶۰بیمار جدید اعلام کرد.
وی گفت بتعداد 158 از بیماران مبتلا به "کووید۱۹" در کشور جان خود را از دست دادند ومجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسید.

افزایش چشمگیر فوتی ها و آخرین آمار کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت دکتر کیانوش جهانپور ضمن اعلام تشخیص ۲۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا جدید، از بهبودی و ترخیص ۱۹۷۳۶ نفر از بیماران مبتلا به “کووید۱۹” در کشور خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به بیماری “کووید۱۹” درایران شناسایی شدند.

وی گفت: بنابراین مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری در سراسر کشور به ۵۵۷۴۳ مورد رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۹۷۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند ومجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسید.

وی همچنین گفت: ۴۱۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مردم برای خوداظهاری غربالگری کرونا به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند

مقام های حکومتی تحت شکار کرونا

فهرستی از اسامی مقام‌ های حکومتی ایران که به کرونا مبتلا شدن را در تصویر مشاهده کنید. اینبار کرونا مقام های حکومتی را زیر شکار خود قرار داده و ابتلا شدن مقام های حکومتی به کرونا رو به افزایش است.

تعداد مسئولان حکومتی ایران که به کرونا مبتلا شده اند، حد ا قل تا این لحظه، قطعا از هر کشور دیگری به مراتب بالاتر بوده است

تصویر از مقامهای دولتی که تحت شکار کرونا گرفتند

دلیل ابتلا شدن مقام های دولتی به کرونا

ویروس کرونا در مقایسه با برخی ویروس‌ های مشابه خود همچون سارس، با سرعت بیشتری سرایت می‌ کند.
همه این افراد، کسانی بودند که در معرض تماس با سایر چهره های حکومتی قرار داشتند و همین موضوع، به گمانه زنی ها در مورد احتمال گسترش بیماری به مسئولان دیگر دامن زده است.

در مواجهه با انتشار پیاپی چنین اخباری، گمانه زنی غالب آن است که شتاب افزایش بیماری در میان مقام های ایرانی، نه نتیجه مجموعه ای از تصادف های همزمان، که حاصل یک “پدیده واحد” باشد. احتمالا اولین حدسی که در مورد این پدیده واحد به ذهن می رسد این خواهد بود که تعداد واقعی مبتلایان به کرونا در ایران در سطحی فراتر از ارقام رسمی قرار دارد و در نتیجه، سهم مسئولان از مبتلایان به این بیماری نیز بالاست.

احتمال دارد که کرونا تا پایان این سال با ما باشد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: تصمیمات درباره کسب‌ وکارهایی که باید بعد از 20 فروردین مجددا راه‌ اندازی شود روز یکشنبه هفته آینده 17 فروردین گرفته و اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: در خصوص فعالیت کسبه و کارها بعد از 20 فروردین در جلسه امروز بحث کردیم که کسب و کارها بعد از 22 فروردین چگونه راه‌ اندازی و پروتکل‌ ها چگونه باشد که ما در مورد بُعد اقتصادی آن گفت‌ وگو کردیم اما قرار شد بحث اصلی در وزارت کشور انجام شود.

وی نیز یادآوری کرد: روز یکشنبه 17 فروردین در خصوص نحوه راه‌ اندازی کسب و کارها در کشور تصمیم‌ گیری می‌ شود و پس از اتخاذ تصمیمات به اطلاع مردم ایران خواهد رسید.
روحانی گفت: همه باید تلاش کنیم نیازمندی‌ ها در کشور تأمین شود و آنهایی که بر سر کسب و کارشان باشد بروند و  اصول بهداشتی را نیز مراعات کند.
* مبارزه با فقر هم شبیه مبارزه با کرونا است
رئیس جمهور با بیان اینکه سلامت و اقتصاد مردم برای ما مهم است،‌گفت: مبارزه با فقر چیزی شبیه مبارزه با کرونا است و هر دوی این مهم باید مد نظر باشد.

تولید گندم و کالاهای اساسی برای مبارزه با کرونا


روحانی گفت: در مورد تولید و کالاهای اساسی برای مقابله با کرونا مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت لیست کالاهایی که موردنظر است که آزاد شود به ما بدهد و بانک مرکزی نیز ترتیبات خاصی را پیش‌ بینی کرده تا چگونه ارز این کالاها تأمین شود.
رئیس جمهور بیان داشت: این دو قدم هم برای تخلیه بنادر ما و هم برای آمدن کالاها و در دسترس عموم قرار گرفتن دو قدم بسیار مهم است.


وی افزود: البته بحثی در مورد تولید داخلی از جمله گندم کردیم که امسال الحمدالله هم محصول خوبی خواهد بود و هم به تناسب هوایی که در کشور ما حاکم است گندم از استان‌ های مختلف آماده و خریداری می‌ شود و درباره خرید گندم نیز تصمیم‌ گیری شد که هم بخشی که موردنیاز نان کشور است باید تأمین شده و هم برای صنوف و صنعت تصمیم‌ گیری خوبی اتخاذ شد که این تصمیمات عملی خواهد شد.


روحانی افزود: نسبت به منابع ارزی و اقداماتی که وزارت امور خارجه باید انجام دهد تصمیم‌ گیری شد و همچنین درباره روابط تجاری با سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه نیز پروتکل‌ های بهداشتی بحث شد. رئیس جمهور با بیان اینکه امیدواریم همه مردم ما به سلامت باشند، گفت: دستگاه‌های کشور به ویژه بهداشت و درمان انشاءالله بتوانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند و از همه آنهایی که در این ایام تعطیلات در مراکز تولیدی مشغول فعالیت بودند و تولیدات موردنیاز وزارت بهداشت و درمان را برای سلامت مردم تهیه کردند تشکر می‌ کنم.

وی خاطرنشان کرد: همه اقدامات، اقدامات خوبی است و دیشب هم که با وزارت بهداشت در تماس بودم بر این نکته تأکید شد که اکثر نیازمندی‌ ها در داخل تأمین می‌ شود. اکنون سه چهارم نیازمندی‌ها در خصوص دنیتراتول در داخل تأمین می‌ شود و بقیه کالاها مثل ماسک و لوازم ضد عفونی هم در داخل تولید می‌ شود.
روحانی با بیان اینکه باید از همه تولیدکنندگان سپاسگزاری کنیم، گفت: حتی از تولیدکنندگان بخش‌های دیگر هم چون مواد غذایی و اموال ضروری دیگر که مورد نیاز مردم است تأمین می‌ کنند و همچنین بانک‌ ها که در این ایام فعال بودند و بار سنگینی بر روی دوششان بود تشکر می‌ کنم.
* بار سنگینی برای حمایت از کسب و کارها به دوش بانک ها می‌ گذاریم