JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

فوری .. جلسه فوق‌العاده‌ای کمیسیون امنیت ملی در تاسیسات نطنز

خبر فوری! چند دقیقه قبل، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل عمویی، چندی پیش از برگزاری نشست فوق‌العاده‌ای در تأسیسات هسته ای نطنز خبر داد.

ابوالفضل عمویی، امشب، سه شنبه ۳۱ فروردین، گفت که کمیته تصمیم گرفت یک جلسه اضطراری فوق العاده را در تأسیسات هسته ای نطنز که چند روز پیش در معرض انفجار بود، برگزار کند.

عمویی افزود که در این جلسه وی گزارش بازدید کمیته از تاسیسات هسته ای نطنز و پیشنهادهای کمیته برای بهبود شرایط در تأسیسات هسته ای را ارائه کرد.

وی افزود: «رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، علی اکبر صالحی، در این جلسه اظهار داشت که کابلهای برق آسیب دیده در اثر انفجار تعویض شده اند».

  • پیشنهادها برای اصلاح شرایط

سخنگوی کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی به نقل از صالحی همچنین افزود که منبع اصلی برق مرکز غنی سازی در نطنز اکنون وصل شده است.

عمویی همچنین اظهار داشت که سازمان انرژی اتمی ایران توضیح داد: «بسیاری از زنجیره های سانتریفیوژ در منطقه ای که برق خراب شده بود، دوباره فعال شده اند».

از سوی دیگر، عمویی تأیید کرد که شخصی که به عنوان متهم حادثه نطنز شناخته شده است از مرزهای هوایی کشور فرار کرده و تحت تعقیب و دستگیری قرار خواهد گرفت.



تزریق خواهر نماینده رهبر ایران به جای پاکبانان علی‌آبادکتول


تزریق واکسن های کرونا هنوز تحت فشار و فساد است، زیرا خواهر نماینده رهبر ایران به جای کارگران و پاکبانان علی‌آبادکتول واکسن را دریافت می کند.

اطلاعات و گزارش های مربوط به موضوع تخلفات واکسیناسیون پاکبانان در شهرداری علی‌آبادکتول نشان داده است که نام های جدیدی از مسئولان و مدیران شهرداری در لیست واکسیناسیون کرونا وجود دارد.

این لیست شامل نام یک پیمانکاری “أکرم حسینی” خواهر امام جمعه بندرگز، در لیست پاکبانان شهرداری بود.

گزارش ها حاکی از آن بود که اکرم حسینی و جمالی، یک زوج متاهل که واکسن پاکبانان را دریافت کرده اند. اما پس از بررسی ها مشخص شد که آنها مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکتی خصوصی به نام “سبزاندیشان طاویر” هستند.

◊     هدر رفتن و فاسد شدن واکسن‌ها 

شایان ذکر است که اکرم حسینی، خواهر ابوالفضل حسینی که نماینده رهبر ایران و امام جمعه شهرستان بندرگز در استان غربی گلستان است.

در حالی که شرکت خود، سبزاندیشان طاویر یک شرکت پیمانکاری و بخش خدمات خصوصی در شهرداری است.

شرکت خصوصی این دو نفر در مرداد ماه سال ۱۳۹۸  تنها چند روز پیش از برگزاری یک مناقصه در “فضای سبز” تاسیس شد.

سپس این شرکت در مناقصه “امور خدمات شهری” در سال ۹۹ شرکت کرد و با شهرداری قرارداد بست.

براساس این گزارش، نامهای ۴ نفر دیگر از جمله  ایوب حسینی و اکرم شکی، معاون خدمات شهری و مسئول امور قراردادهای شهرداری در لیست پاکبانان علی‌آبادکتول قرار گرفت.


جزئیات قتل ۳ جوان در نزاع جمعی با تبر در نظام‌آباد تهران


شب گذشته، یکشنبه ۲۹ فروردین ، ​​در یک درگیری و نزاع جمعی در محله نظام آباد تهران کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس نیوز 24 به نقل از خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا، در حدود ساعت ۱۰:۳۰ شب گذشته درگیری و نزاع جمعی شدید بین چند نفر در محله نظام آباد تهران آغاز شد.

پس از درگیری، مأموران پلیس به محل درگیری رسیدند و درگیری بین این سه جوان و دو نفر دیگر که در یک ماشین نیسان کنار معبر گل‌فروشی بودند، رخ داده است.

در جریان این درگیری، سه جوان از طرفین درگیری با چاقو و تبر توسط سرنشینان خودروی نیسان مورد حمله قرار گرفتند.

گزارشها حاکی هستند که آنها به بیمارستان منتقل شدند اما هر سه بر اثر زخم جان خود را از دست دادند.

شایان ذکر است که پس از پایان درگیری، متهمان به سرعت از محل گریختند، اما پلیس نظام آباد یکی از آنها را دستگیر کرد.

پلیس تهران اعلام کرد که تحقیقات بیشتر برای یافتن علت درگیری و دستگیری یکی از مظنونان پرونده در جریان است.

گزارش های متناقضی در مورد دلیل مرگ جانشین فرمانده نیروی قدس

گزارش های متناقض درباره دلیل مرگ محمد حسین‌زاده حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پس از اعلام خبر پاسداری پاسداران شب گذشته، یکشنبه ۲۹ فروردین، است.

سپاه پاسداران ایران از مرگ محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در پی “عارضه قلبی” خبر داده بود.

در همان زمان، ساعتی بعد، محمدمهدی همت، فرزند ابراهیم همت، یکی از مشهورترین فرماندهان کشته شده جنگ ایران و عراق، در توییتی نوشت که علت مرگ حجازی عارضه قلبی نبود! اما وی جزئیات بیشتری بیان نکرد.

  •  علت مرگ عارضه قلبی نبوده

و دقایقی بعد و بدون توضیح، فرزند ابراهیم همت، بخش مربوط به مرگ جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را از صفحات شبکه های اجتماعی خود حذف کرد.

در حالی که برخی از روزنامه نگاران همچنین با انتشار توییت هایی در توییتر خود اعلام کردند که دلیل مرگ جانشین فرمانده سپاه پاسداران ایران “ویروس کرونا” بود.

از سوی دیگر، محمد باقری، رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، در تسلیت مرگ محمد حجازی از عنوان “شهادت” استفاده کردند.

قابل توجه است که پس از کشته شدن قاسم سلیمانی در حمله نیروهای آمریکایی در بغداد، محمد حجازی به پیشنهاد فرماندهی اسماعیل قاآنی، معاون فرماندهی نیروی قدس در سپاه پاسداران شد.


سخنگوی ستاد کرونا: پول بدهید .. واکسن بدون انتظار بزنید


علیرضا رییسی،‌ سخنگوی ستاد کرونا، درباره تشدید بحران در کشور هشدار داد و اعلام کرد کسانی که پول پرداخت می کنند می توانند قبل از نوبت خود واکسن بدون انتظار بزنند.

سخنگوی ستاد ضد کرونا امروز، یکشنبه ۲۹ فروردین، گفت: «هنوز به موج چهارم کرونا در ایران نرسیده ایم. به این زودی ها از وضعیت قرمز خارج نخواهیم شد».

وی انتظار داشت تعداد رزروهای بیمارستان در موج فعلی کرونا از ۴۳ هزار به ۶۰ هزار نفر افزایش یابد.

در مورد واکسیناسیون، سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرد کسانی که نمی خواهند برای دریافت واکسن بدون انتظار بمانند، می توانند با پرداخت هزینه آن را زودتر انجام دهند.

  • سخنان متناقض مقامات وزارت بهداشت

رضا رییسی نشان داد: «طبق سیاست های بهداشتی اعلام شده، کلیه شهروندان تا پایان سال واکسینه می شوند اما اگر نوبت دریافت واکسن در کشور او باشد، وی می تواند با پرداخت هزینه واکسن، واکسن را زودتر دریافت کند».

در همان زمان، سخنگوی جمعیت هلال احمر همچنین اعلام کرد که جمعیت واکسن را از خارج وارد خواهد کرد 

اما همچنین سخنگوی جمعیت توضیح داد که این واکسن ها رایگان نخواهند بود.

اظهارات مقام دولتی در مورد پرداخت پول برای واکسیناسیون باعث ایجاد خشم در جامعه ایران شد زیرا دولت بارها تایید کرده است که واکسن رایگان است.