JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

ایران تاریخ مرحله اول آزمایش واکسن کرونا ایرانی را بر روی ۵۶ نفر اعلام کرد

محمدرضا ظفرقندی ، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران با ارسال نامه ای به رئیس سازمان بهداشت جهانی ، آدنوم غبرایزوس ، از وی خواست که تمام تلاش خود را برای تأمین دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا در ایران انجام دهد.


ظفرقندی در پیام خود با اشاره به نیاز دنیا و همچنین ایران به واکسن کرونا ، گفت: "سازمان نظام پزشکی ایران به عنوان یک سازمان غیردولتی و بالاترین نهاد نظارت بر پزشکی در کشور ، وظیفه دارد تمام تلاش خود را برای تأمین دوزهای مورد نیاز نه تنها برای پرسنل پزشکی ، بلکه برای همه مردم ایران انجام دهد."


رئیس سازمان نظام پزشکی ایران افزود: متأسفانه تحریم های یک جانبه و غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان ، به ویژه محدودیت های اعمال شده بر سیستم بانکی و معاملات مالی ، تلاش های ما را برای انجام مأموریت خود در این زمینه به طور جدی مختل می کند.


رسانه های ایران نسخه ای از این نامه را به تاریخ سه شنبه 22 دسامبر منتشر کردند.


ذکر شده است که دو روز پیش رئیس سازمان نظام پزشکی ایران طی نامه ای به وزیر بهداشت کشور اعلام کرد که این سازمان کمیته ای برای تهیه واکسن کرونا تشکیل داده است.



وی روز گذشته ، دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: تأمین 50 میلیون دوز واکسن در مدت 8 ماه بسیار مثر نیست ، اما باید ظرف 3 ماه تحویل و تزریق شود زیرا اگر شکافی وجود داشته باشد ، زنجیره ویروسی قطع نمی شود.


مقصر دانستن تحریم های آمریکا به عنوان مانع اصلی خرید واکسن کرونا توسط ایران در حالی است که علی مطهری ، معاون سابق رئیس مجلس ایران گفت که مانع اصلی در این زمینه عدم تصویب پیش نویس قوانین مربوط به کارگروه مالی ضد پولشویی ایران است. .


دیروز ، دوشنبه ، مطهری در توئیتی نوشت: "از آنجا که در لیست سیاه (FATF) قرار داریم ، نمی توانیم 50 میلیون دلار برای تهیه واکسن کرونا به نفع 8 میلیون ایرانی انتقال دهیم و سهم ایران لغو شده است."


مطهری تأکید کرد که "شورای منافع رژیم باید مسئولیت را در این زمینه بر عهده بگیرد".

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد