JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

برادران افکاری را آزاد کنید .. کمپین برای حبیب و وحید افکاری

کمپینی جدید با هشتگ #SaveAfkariBrothers «برادران افکاری را آزاد کنید» همراه با تهدید رژیم ایران به اعدام برادران کشتی گیر نوید افکاری، قهرمان کشتی اعدام شده توسط رژیم، در شبکه های اجتماعی راه اندازی شد.

نوید و وحید افکاری از معترضان مرداد ۱۳۹۷ ایران بودند و به خاطر شرکت در اعتراضات علیه نظام جمهوری اسلامی و اتهام قتل یک مأمور امنیتی در جریان این اعتراضات محکوم شدند.

در حالی حبیب افکاری در تظاهرات و اعتراضات مردادماه ۹۷ در ایران شرکت کرده  و به دلیل حضور در آن بازداشت و در دادگاه انقلاب شیراز محاکمه و به زندان محکوم شد.

آن سه برادر به اتهام قتل یکی از نیروهای امنیتی، محاربه، اهانت به رهبری، عضویت در گروه‌های مخالف نظام، و تبلیغ علیه نظام به اعدام و زندان محکوم شدند.

◊    اعتراف اجباری

علیرغم واکنش‌ های معترض وسیع بین‌المللی در رابطه با حکم اعدام نوید افکاری، قهرمان کشتی‌گیر ایرانی، اما وی در ۲۲ شهریور ۹۹، توسط مقامات ایرانی اعدام شد.

چندی پیش مقامات نظام ایرانی اعلام کردند که ممکن است وحید افکاری را در روزهای آینده اعدام کنند.

به نوبه خود، مسیح علی‌نژاد، مجری تلویزیونی، روزنامه‌نگار، و فعال حقوق زنان و بنیانگذار کمپین “اتحاد برای نوید” در توییتی نوشت: «پس از اعدام نوید افکاری ورزشکار بی گناه به دلیل اعتراض وی، اکنون مقامات جمهوری اسلامی ایران اکنون تهدید کرده اند که وحید افکاری را در صورت عدم موافقت با اعتراف اجباری اعدام خواهند کرد».

پس از آن، یک کمپینی وسیع در توییتر با هشتگ «برادران افکاری را آزاد کنید» راه اندازی شد و کاربران شبکه های اجتماعی به او شرکت کردند و اقدامات رژیم ایران را محکوم می کنند.

 




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد