JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

افزایش اعدام زندانیان پس از انتخابات ریاست جمهوری


سازمان حقوق بشر ایران اعلام کرده است که اعدام زندانیان در ایران، که ۹ روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری متوقف شده بود، اکنون پس از انتخابات به طور فزاینده ای در حال انجام است.

براساس گزارش این سازمان حقوق بشری، اعدامها دو روز پس از انتخابات از سر گرفته شده و حداقل ۳۸ نفر در ایران از ۲۸ خرداد تا ۲۸ تیر اعدام شده اند.

این سازمان همچنین تصریح کرد که در شش ماهه نخست امسال، بیش از ۱۱۷ نفر در ایران اعدام شده اند، اما دولت از اعدام تنها ۲۸ نفر از آنها در رسانه های دولتی ایران خبر داده در حالی که بقیه به صورت مخفیانه اعدام شده اند.

در بیانیه این سازمان حقوق بشری همچنین آمده است که از مجموع ۱۱۷ حکم اعدام، ۶۳ نفر به “قتل عمد”، ۴۰ نفر به “جرایم مربوط به مواد مخدر”، شش نفر به “تجاوز به عنف” و هشت نفر به “محاربه” متهم شده اند.

این گزارش همچنین نشان داده است که آن هشت نفری که به اتهام “محاربه” اعدام شدند، در پرونده های خود دارای اتهامات امنیتی و سیاسی مخالف دولت بودند.

طبق آمار، شمار اعدام زندانیان “جرایم مربوط مواد مخدر” در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هفت اعدام اجرا شده است، شش برابر افزایش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد