JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

زندانی سیاسی سابق: «به ما گفتند اگر بروید فعالیت سیاسی کنید، این دفعه شما را می‌کشیم»

زندانی سیاسی سابق

فریدون نجفی آریا، زندانی سیاسی سابق و شاهد اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی سال ۱۳۶۷ در ایران در جلسه دادگاه حمید نوری، اعترافات تکان دهنده ای تصریح داد.

این شاهد اعدام‌ چند هزار زندانی سیاسی ایران اظهار داشت: «به ما گفتند اگر بروید فعالیت سیاسی کنید و ما شما را بگیریم، این دفعه شما را می‌کشیم».

بیست و سومین جلسه محاکمه حمید نوری، دادیار سابق قوه قضاییه ایران و زندان گوهردشت در سال ۱۳۶۷ و متهم به دست داشتن در قتل زندانیان سیاسی، در استکهلم سوئد برگزار شد.

در جریان این جلسه، فریدون نجفی آریا، سیزدهمین شاکی و شاهد این پرونده، به دلیل اقامت در استرالیا در یک نوار ویدئویی شهادت داد.

◊  نجفی آریا: این حکومت دست از سر ما برنمی‌دارد!

این زندانی سیاسی سابق گفت که حمید نوری در آن زمان به حمید عباسی معروف بود و وی را بارها و بارها در زندان گوهردشت و اوین پشت سر ابراهیم رئیسی و مصطفی پورمحمدی نشسته در جلسه کمیته مرگ دیده است.

فریدون نجفی آریا، در بخش از شهادت خود گفت: «به یاد دوستان از دست رفته‌ام در اعدام‌ها می‌افتم.. یک جوانی را می‌بینی، یاد جوان هم‌بندت می‌افتی که اعدامش کردند.. ​چرا باید اعدام می‌شد؟ مگر چه کرده بود؟ من هنوز بعد از ۳۰ سال خواب می‌بینم که می‌خواهند اعدامم کنند اما کسی نیست که حکمم را اجرا کند». 

وی اضافه کرد: «الان ۳۰ سال است زن و بچه دارم، کار دارم، دنبال زندگی‌ام هستم اما این حکومت است که دست از سر ما برنمی‌دارد».

فریدون نجفی آریا در سال ۱۳۶۷ در سن ۱۹ سالگی دستگیر شد و مقامات جمهوری اسلامی اعلام کردند که دلیل دستگیری وی این بود که برادر و خواهرش از طرفداران سازمان مجاهدین خلق بودند. و به ۱۵ سال زندان محکوم شد و سه سال اول محکومیت خود را در سلول‌های انفرادی زندان‌های گوهردشت، قزل‌حصار و اوین گذراند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد