JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

بر اثر بحران کرونا ۲ میلیون نفر در ایران بیکار شدند

اثر کرونا بر اقتصاد ایران

به گفته رئیس مرکز آمار ، بهار امسال پس از بحران کرونا در ایران ، میزان اشتغال حدود ۳ درصد کاهش یافته است. در سه ماهه اول امسال حدود ۲ میلیون نفر در بازار کار ایران شغل خود را از دست دادند.

مرکز آمار ایران اعلام کرد که میانگین نرخ بیکاری در بهار امسال در استان های مختلف نزدیک به ۱۰ درصد است.
این به معنای افت نرخ اشتغال در بهار سال ۱۹۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود سه درصد است.

روز شنبه ۱۹ ژوئیه ، خبرگزاری فارس ، به نقل از جواد حسین زاده ، رئیس مرکز آمار ایران ، گزارش داد که در سه ماهه اول سال جاری ، ۲ میلیون کارگر در این کشور بیکار هستند.

حسن زاده درباره علت این وضعیت گفت: “با شیوع بیماری Cووید ۱۹ ، بسیاری از شرکت ها تعطیل شدند.
به عبارت دیگر ، در ماه های اخیر ، بازار کار نه تنها در کشور ما بلکه در کل جهان تحت تأثیر قرار گرفته است.

به گفته رئیس مرکز آمار ، بررسی نتایج حاصل از بررسی نیروی کار نشان می دهد که این ویروس به شدت در بازار کار ایران تأثیر گذاشته است.

شهرستان لرستان با ۲۱ درصد بیکاری در صدر قرار دارد

طبق آمار این مرکز ، نرخ بیکاری در استانهای مختلف ایران بسیار متفاوت است و استان جنوبی خراسان با ۴ درصد کمترین و لرستان با ۲۱ درصد بالاترین سطح را دارد.

بحران کرونا بیش از ۱۴ میلیون نفر را در ۱۸۸ کشور و اقتصاد تقریباً در هر کشور به شدت تحت تأثیر قرار داد.

تحریم‌های آمریکایی یکی از عوامل بحران اقتصادی است

سایر عوامل بحران اقتصادی در جمهوری اسلامی را عمیق تر کردند ، زیرا تحریم های ایالات متحده نقش اساسی و همچنین سوء مدیریت و ناکارآمدی سازمان های دولتی داشتند.

ایالات متحده پس از انصراف از توافق هسته ای ، تحریم های معلق یا تعلیق شده علیه جمهوری اسلامی را مجدداً به حالت تعلیق در آورده و آن را در دو سال گذشته شدت بخشیده است.

تحریم های ایالات متحده صادرات نفت ایران را به طور بی سابقه ای کاهش داده و چالش های جدی را برای سایر بخش های مهم اقتصادی به وجود آورده است.

از جمله نتایج این تحریم ها انقباض شدید اقتصادی با تورم و کاهش ارزش پول ملی در برابر ارزهای عمده خارجی است.

قیمت هر دلار آمریکا که با شماره های عجیب و ۴۲۰۰ تومان در آوریل دو سال پیش اعلام شد ، تاکنون شش برابر در بازار آزاد صعود کرده است.

جنجال بر سر اظهارات محمود احمدی بیغش

اظهارات معاون شهر شازند ، مرکز ایران ، “محمود احمدی بیغش” درباره توافق ایران و چین ، جنجالهای گسترده ای را برانگیخته است.

همانطور که احمدی بیغش ، نماینده مجلس ، اعتراف کرد که طبق توافق نامه دو جانبه ، جزایر ایران باید 25 سال به چین اعطا می شدند.

ماجرا به گفت‌وگوی محمود احمدی بیغش، نماینده شازند با برنامه‌ای مربوط است که از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش شد.
او در جریان این گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی درباره قرارداد ایران و چین که ویدیوی آن، دست به دست در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد و گفته‌های مقامات رسمی را زیرسوال می‌برد.
صراحتا اعلام می‌کند که «واگذاری جزایر ایرانی به چینی‌ها مطرح بوده» اما «حرکت مردم و مجلس مقابل آن را گرفت.»
او سپس تاکید می‌کند که «واگذاری به آن معنا وجود نداشته، بلکه مقرر بوده اختیار جزایر به چینی‌ها واگذار شود که ان‌شاءالله این اتفاق نخواهد افتاد.»

چند رسانه ای این بیانیه ها را منتشر کردند که توسط اولین کانال ایرانی منتشر شد.
با این حال ، ساعاتی پس از انتشار این خبر ، بیغش ، نماینده مجلس این بیانیه را تکذیب کرد.

احمدی بیغش گفت که این گفته اشتباه بود و او دوباره این خبر را تکذیب کرد.

اما این بیانیه باعث جنجال گسترده رسانه ها شد.

آفتاب یزد نوشت: “اظهارات جدی” و اظهار داشت که عقب نشینی مجلس کمک می کرد و هرچه را که وزارت امور خارجه ساخته بود خراب می کند.

همانطور که ابتکار اظهار داشت ، “درسهایی از اظهارات درباره توافق ایران و چین”.

و این مسئله هنوز اختلافات گسترده ای را در ایران ایجاد می کند.

انیمیشن «فرفره» در جشنواره فانتزی کانادا نمایش داده می شود

انیمیشن «فرفره» در جشنواره فانتزی کانادا نمایش داده می شود

انیمیشن «فرفره» در بخش رسمی بیست و چهارمین جشنواره فیلم فانتزی کانادا نمایش داده می شود.

انیمیشن «فرفره» به کارگردانی شیوا متهم به کودکی است که در حافظه خود گم شده است.

این فیلم توسط مرکز توسعه فیلم و تجربه تجربه مستندات تهیه شده و در بخش رسمی بیست و چهارمین جشنواره فیلم فانتزی کانادا به نمایش در خواهد آمد.

امسال این جشنواره از ۲۰ آگوست تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۰ برابر با ۳۰ مرداد تا ۲ شهریور در شهر مونترال کانادا برگزار می شود.
به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان به صورت آنلاین نمایش داده می شود.

حدود 150 فیلم ویژه و کوتاه در طول جشنواره فیلم های فانتزی کانادا به نمایش در می آیند.

در خلاصه فیلم “بالا” آمده است: “کودکی در خاطره خود گم می شود ، همانطور که ​​با کودک در خاطرات او قدم می زنیم و در آخر می فهمیم که او بزرگ شده است …” این فیلم بازگشت به خاطراتی است که هنگام کودک بودن از دست دادیم.

نمایندگان تولید «فرفره» نویسنده عبارتند از نویسنده، انیماتور، تدوینگر و کارگردان: شیوا ممتحن، صدابردار: آرش ممتحن، موسیقی: مریم چالش، مدیر تولید و تهیه‌کننده: سیما ممتحن، گوینده متن: حقیقت رضایی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

سازمان ایمنی هواپیمایی در اروپا: آسمان ایران امن نیست

سازمان ایمنی هواپیمایی در اروپا: آسمان ایران امن نیست

سازمان ایمنی هواپیمایی در اروپا هشدار داده است که هواپیماهای مسافربری که بر فراز هوای ایران پرواز می کنند ممکن است خطر هدفمند بودن ناخواسته توسط سیستم های دفاعی هوایی کشور را هدف قرار دهند.

به گفته بلومبرگ ، این سازمان در بیانیه ای اعلام کرده است ، پنجشنبه ، 16 ژوئیه (ژوئیه): “به دلیل وضعیت امنیتی خطرناک و هماهنگی ضعیف بین هواپیمایی و عملیات نظامی ، احتمال شناسایی ضعیف هواپیماهای غیرنظامی بر فضای هوایی ایران وجود دارد.”

در این بیانیه افزود: از آنجا که انواع سیستم پیشرفته پدافند هوایی وجود دارد ، توصیه می شود که احتیاط کنید.

سازمان ایمنی هواپیمایی در اروپا مستقر در کلن آلمان افزود: این خطر هنگام پرواز بر فراز هوای ایران برای پروازهایی که از ارتفاع کمتر از 7،600 متر پرواز کنند ، بیشتر است ، و خاطرنشان کرد: این هشدار تا 16 ژانویه سال آینده عملی می شود.

این اطلاعیه در حالی صورت می گیرد که رژیم ایران به دلیل شلیک یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراینی با موشک پرتاب شده توسط سپاه ، تحت انتقاد شدید قرار دارد.

نکته قابل توجه این است که ساعتی پس از حمله “سپاه پاسداران” به پایگاه نظامی آمریکا در عین السد در عراق ، موشکی که توسط نیروهای گارد شلیک شده بود یک فروند هواپیمای بوئینگ هواپیمایی بین المللی اکراین را سحرگاه چهارشنبه 8 ژانویه سال 2020 ، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه تهران هدف قرار داد.
در نتیجه ، تمام 176 نفر در هواپیما کشته شدند

محمدرضا ظفرقندی: اتاق های مراقبت های ویژه برای بیماران کرونا کافی نیست

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران “محمدرضا ظفرقندی” در پیامی خطاب به رئیس جمهور حسن روحانی از افزایش تعداد بیماران کرونا خبر داد.

محمدرضا ظفرقندی با اشاره به تعداد موارد بحرانی در بیمارستان ها ، خواستار بررسی جدی روش های مقابله با این بیماری شد.

او افزود : اتاق های مراقبت های ویژه برای بیماران کرونا کافی نیست.

محمد ردا ظفرقندی نوشت: تعداد بیماران افزایش یافته است و ظرفیت واحدهای مراقبت های ویژه برای دریافت بیماران مبتلا به شرایط بحرانی کاهش یافته است.

کیانوش جهان پور ، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: “در برخی موارد ، بیماران اصرار دارند که در یک بیمارستان خاص بستری شده و در حیاط بیمارستان منتظر بمانند تا تختخواب تمیز شود و به بیمارستان دیگری نروند.”

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین خواستار ضرورت شناختن مبتلایان به کرونا و جستجوی دقیق افرادی که با آنها مخلوط شده اند ، شد.

ظفرقندی همچنین با اشاره به تفاوت شرایط بین استانها و مناطق ، خواستار تدوین دستورالعمل های محلی به جای دستورالعمل های ملی شد.

شایان ذکر است که تعداد قربانیان و مبتلایان به تاج از اواخر ژوئن نسبت به ماه مه گذشته دو یا سه برابر شده است.

در همین حال ، رئیس جمهور ایران در جلسه کابینه ، امروز چهارشنبه ، اظهار داشت موج دوم بیماری همه گیر کرونا شدیدتر از موج اول است.

روحانی افزود: در موج اول ، مردم به رهنمودهای بهداشتی پایبند بودند و از دولت حمایت می کردند ، بنابراین ما توانستیم از آن موج عبور کنیم.
امروز ما به همکاری و پشتیبانی شهروندان احتیاج داریم.