JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

شاهزاده رضا پهلوی: «کنگره می‌تواند از آزادی مردم ایران حمایت کند»

شاهزاده رضا پهلوی
دیدار شاهزاده رضا پهلوی با مایکل والتز عضو جمهوریخواه کنگره

شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد ایران، دوشنبه ۲۵ بهمن اعلام کرد که کنگره می تواند از آزادی مردم ایران حمایت کند زیرا این حمایت نه فقط برای ایرانی‌ها بلکه برای ایالات متحده نیز سودمند خواهد بود.

اظهارات ولیعهد ایران در دیدار روز گذشته خود با مایکل والتز، عضو جمهوریخواه کنگره، که به مواضع سرسختانه‌ای علیه رژیم جمهوری اسلامی شهرت دارد، گفته شد.

شاهزاده رضا پهلوی اظهار داشت: «در این دیدار درباره آرمان‌های ملت ایران و اینکه چگونه حمایت کنگره از آزادی در ایران می‌تواند به نفع ایالات متحده نیز باشد، گفتگو کردیم چون مشتاق همکاری بیشتر با ایشان هستم». 

مایکل والتز نیز به نوبه خود توئیتی منتشر کرد که در آن فاش کرد به دیدار با شاهزاده ایران افتخار می‌کند و او را یکی از پیشگامان نیرومند دموکراسی در ایران توصیف کرد.

این عضو جمهوریخواه کنگره گفت که در دیدار با ولیعهد ایران درباره رژیم کنونی جمهوری اسلامی، وضعیت و آینده مردم ایران صحبت کرده است.

وی توضیح داد: «متاسفانه از وقتی عقب‌نشینی از کارزار فشار حداکثری علیه رژیم ایران را شاهد بودیم فعالیت‌های گروه‌های تروریستی نیابتی از لبنان گرفته تا عراق و یمن افزایش یافت».

والتز همچنین از سیاست‌های دولت کنونی آمریکا که از سیاست فشار حداکثری به امتیازدهی حداکثری تغییر جهت داده است ابراز تاسف کرد.

وی تصریح کرد: «معتقد هستم توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی نه به نفع آمریکا، نه به نفع مردم ایران و نه در خدمت ثبات منطقه است».

فرزند مهدی کروبی: «روحانی دروغگو و یک نهاد خاص تصمیمات دولت را کنترل می‌کند»

مهدی کروبی

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، فاش کرد که یک نهاد خاص ایرانی تصمیمات دولت را کنترل می کند و با رفع حصر رهبران جنبش سبز مخالف است.

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی است که یکی از عاملان اصلی اعتراضات ۱۳۸۸، تایید کرد که بسیاری از نهادهای ایران اعلام کرده‌اند که حصر خانگی باید به پایان برسد، اما یک نهاد خاص همچنان مخالف رفع حصر است.

اظهارات حسین کروبی در مصاحبه ای که دیروز، دوشنبه ۲۵ بهمن، با خبرگزاری ایلنا به مناسبت یازدهمین سالگرد حصر خانگی پدرش مهدی کروبی، همچنین میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد از رهبران جنبش سبز انجام داده است.

♦     «رفع کامل حصر ندیدم»

وی اظهار داشت: «بر اساس آنچه که من تا به امروز با نیروهای امنیتی در ارتباط هستم، هیچ نشانه‌ای برای رفع کامل حصر ندیدم، گرچه گشایش‌هایی در این دو تا سه سال گذشته انجام شده و برخی اشخاص دیدارهایی با آقای کروبی داشتند».

وی همچنین تایید کرد که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری سابق ایران، اعلام کرده است که به دنبال پایان دادن حصر خانگی بسیاری از سیاستمداران مخالف است اما روحانی برای رفع حصر محصورین کاری انجام نداد.

حسین کروبی افزود: «در دوره دوم  ریاست روحانی، وی گفت که این موضوع را جدی پیگیری خواهیم کرد اما قاعدتا این کار را انجام ندادند.  حتی کار به جایی رسید که آقای روحانی وعده‌هایی که در دوره دوم داده بودند هم سر سوزنی دنبال نکرد».

اگرچه حسین کروبی نام نهاد خصوصی را که دولت را کنترل می کند فاش نکرد، اما مسئولیت ابراهیم رئیسی را رد کرد و گفت: «برداشت من این است دولت ابراهیم رئیسی سهم زیادی درباره رفع حصر ندارد».

طرح صیانت از فضای مجازی هفته آینده تصویب می‌شود

فضای مجازی

احمدحسین فلاحی، نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مجلس هفته آینده طرح صیانت از فضای مجازی را تصویب خواهد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفته بود که از سوی همه طرف ها برای تصویب نشدن این طرح فشار وجود دارد اما هفته آینده به تصویب می رسد.

اظهارات حسین فلاحی در نشست خبری دیروز، یکشنبه ۲۴ بهمن ماه، بیان شد و وی توضیح داد که قانون حمایت از کاربران اینترنت در بیش از ۴۰ کشور جهان وجود دارد.

وی اظهار داشت: «قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی در بیش از ۴۰ کشور وجود دارد و صاحبان پیام رسان‌های بیگانه در کشور ما دفتر ندارند که پاسخگو باشند».

این نماینده خاطرنشان کرد: «برخی از نمایندگان مخالف این طرح تلاش کردند تا از تصویب این لایحه جلوگیری کنند و چهار نماینده نیز برای ممنوعیت از اجرای طرح ملی تلاش کردند از کمیسیون وقت بگیرند و به آن فشار بیاورند».

فلاحی افزود: «تا کنون چهار نفر سعی کردند زمان کمیسیون را بگیرند و از هر طرف فشار آمده تا کار  انجام نشود اما انشالله به زودی در هفته آینده تصویب می‌شود».

شایان ذکر است که بیش از یک میلیون نفر با امضای نامه ای سرگشاده به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، مخالفت خود را با طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی اعلام کردند.

آیا واقعاً خانواده‌های دارای سه تا چهار فرزند، زمین رایگان خواهند داشت؟

رایگان

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی، با تایید اینکه دولت به خانواده های سه تا چهار فرزند زمین رایگان می دهد، اظهارات کنایه آمیزی کرد.

اظهارات وزیر راه و شهرسازی تمسخر کاربران شبکه‌های اجتماعی شد زیرا قاسمی اعلام کرد که دولت ابراهیم رئیسی تصمیم دارد به هر خانواده‌ای که سه تا چهار فرزند داشته باشد زمین رایگان برای ساخت مسکن بدهد.

فعالان اجتماعی و سیاسی با انتقاد از اظهارات وزیر، گفتند که این اظهارات غیرواقعی است و دروغ ها و فریب های معمول دولت را آشکار می کند.

آنها افزودند که بسیاری از خانواده های ایرانی در خیابان زندگی می کنند زیرا دولت به آنها مسکن نمی دهد، پس چگونه به آنها زمین می دهد؟

از سوی دیگر، وزیر مسکن با بیان اینکه قرار است طی دو سال آینده در قالب نهضت ملی مسکن دو میلیون خانه در کشور ساخته شود، گفت: «مشکل بسیاری از جوان‌های مجرد برای ازدواج مساله مسکن است و به همین دلیل ثبت‌نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن را پیش‌بینی کردیم».

وزیر شهرسازی گفته بود که اگر حدود ۶۰۰ هزار هکتار زمین جدید در خارج از مناطق روستایی شناسایی شود، دولت برای ساخت واحد مسکونی در شهرها مشکلی نخواهد داشت، به ویژه اینکه تاسیس بانک زمین به مراحل پایانی خود رسیده است.

جزئیات برکناری ۱۰۰۰ مدیر به دلیل رشوت، اختلاس و فساد

مدیر

پس از برکناری بیش از ۱۰۰۰ مدیر به علت رشوت، اختلاس و فساد، حجت عبدالملکی، وزیر کار و رفاه اجتماعی از تشکیل ۱۲۰ پرونده فساد قضایی در این وزارتخانه خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی از تصمیمات جدید در این وزارتخانه با هدف مبارزه با فساد در وزارت کار خبر داد.

عبدالملکی با بیان اینکه ۲۰۰۰ مدیر در این وزارتخانه وجود دارد که نیمی از آنها دست‌پاک و کارآمد هستند، گفت: «این ۲۰۰۰ نفر به کار خود ادامه خواهند داد اما یک هزار دیگر باید برکنار شوند که از این تعداد ۳۵۰ نفر برکنار شده و مابقی در حال انجام است».

♦     کارآمدی، فساد ستیزی، و دست‌پاکی!

عبدالملکی همچنین با تایید تشکیل حدود ۱۲۰پرونده فساد قضایی برای علیه مدیران و افراد در این وزارتخانه، فاش کرد: «بعضی از این افراد کارهای فساد انگیزشان را به صورت تمیز انجام داده‌اند، این افراد آشنا به مسائل حقوقی و قانوندان بوده‌اند، در این میان افرادی بودند که ناشیانه کار انجام دادند».

وی همچنین انتقادات به این وزارت در پی انتصاب ۳۵۰ نفر از بستگان و نزدیکان مدیران و مسئولان وزارت کار را محکوم کرد و این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «این افراد بر اساس پنج معیار انقلابی، کارآمدی، فساد ستیزی، دست‌پاکی و مردمی بودن مدنظر رئیس‌جمهوری انتصاب شدند».

از سوی دیگر، عبدالملکی تاکید کرد که دولت کنونی برای جلوگیری از میانجی گری و فساد تلاش می کند و تصمیم گرفته است که در مبارزه با فساد، موضع هیچ فردی را در نظر نگیرد.