JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

جزئیات محکومیت استاد حقوق بشر به پنج سال زندان

استاد حقوق بشر

شب دیروز، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران رضا اسلامی، استاد حقوق بشر دانشگاه بهشتی را به اتهام همکاری با یک کشور متخاصم به پنج سال زندان محکوم کرد.

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل رضا اسلامی، استاد دانشگاه بهشتی بازداشت شده، اعلام کرد که شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران موکل خود را به ۵ سال زندان محکوم کرد.

وکیل رضا اسلامی خاطرنشان کرد که موکلش بدون اتهام به مدت ۱۸ ماه در بازداشت موقت به سر می برد و گفت: «با توجه به اینکه نزدیک به ۱۸ ماه از صدور بازداشت موقت و زندانی شدن موکل می‌گذرد درخواست قانونی استفاده از مرخصی را به مراجع ذی‌صلاح تقدیم خواهیم کرد».

کوهپایه‌زاده اضافه کرد که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی پیشتر رضا اسلامی را به اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” به به هفت سال حبس، محرومیت از تدریس و ممنوع الخروجی محکوم کرده است.

شایان ذکر است که رضا اسلامی استاد حقوق بشر و حقوق محیط زیست در ۲۳ اردیبهشت توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد و به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا متهم بود.

اما عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در مرداد امسال فایلی صوتی منتشر کرد و در آن تاکید کرد: «هرگونه تماس با فرد یا نهاد دولتی آمریکایی را رد کردم و این اتهامات کاملاً واهی و بی‌اساس است».

اظهارات متناقض وزیر بهداشت درباره موج ششم کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

موج ششم کرونا

در حالی که بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت اعلام کرده بود که احتمالاً موج ششم کرونا در ماه آبان آغاز می شود، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تأیید کرد که این موج واقعا در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

شب دیروز، سه‌شنبه ۲۷ مهرماه، پرویز یزدان‌پناه، رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از آغاز ششمین پیک ویروس کرونا در شهرهای بویراحمد، کهگیلویه، دنا و چرام خبر داد.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد که مردم از شرکت در تجمعات خودداری کرده واکسیناسیون باید در اسرع وقت انجام شود تا تعداد بیماران و مرگ و میر کاهش یابد.

به نوبه خود، مهرزاد لطفی، مهرزاد لطفی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأیید کرد که افزایشی شدن آمار مراجعه به مراکز شانزده ساعته در شهرهای‌ استان فارس، هشداری برای آغاز موج ششم کرونا در این استان می داند.

اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در تضاد با اظهارات وزیر بهداشت است که تأیید کرد آغاز ششمین پیک کرونا در کل جهان ممکن است در ماه آبان باشد.

در حالی که پزشکان مبنی بر عدم وجود تخت در اتاق های مراقبت های ویژه و نبود تجهیزات و داروها تاکید کردند، وزیر بهداشت اظهار داشت که کشور آمادگی کامل برای مقابله با کرونا در موج ششم را دارد.

عین‌اللهی همچنین تاکید کرد که اکنون بیمارستان ها از نظر دارویی و دستگاه تنفسی آماده هستند تا بتوانند با این بیماری مبارزه کنند.

با ویدیو و عکس| رسوایی جدید رژیم، استفاده از “ابزار زنده‌گیری حیوانات” برای بازداشت زنان!

بازداشت زنان و دختران

در پی انتشار ویدئویی خود در شبکه های اجتماعی، یک وکیل دادگستری به رژیم جمهوری اسلامی حمله کرد و از استفاده نیروهای امنیتی از “ابزار زنده‌گیری حیوانات” برای بازداشت زنان و دختران انتقاد کرد.

وکیل دادگستری، علی مجتهدزاده در مصاحبه خود با وب سایت خبری مادارا، به ویدئویی که اخیراً در مورد بازداشت زنی ایرانی توسط پلیس منتشر شده، اشاره کرد.

ابزار زنده‌گیری حیوانات

مجتهدزاده اظهار داشت: «در این فیلم «ابزار زنده‌گیری حیوانات» به چشم می‌خورد و سوالی که مطرح است این است که شما این ابزار را با کدام ضابطه وارد ابزارهای کنترل پلیس کرده‌اید؟ شما با چه مجوزی از این ابزارها استفاده می‌کنید؟».

این وکیل دادگستری از بدرفتاری افسران هنگام دستگیری این شهروند انتقاد کرد و به مقامات جمهوری اسلامی حمله کرد و تأکید کرد که برخورد با متهم باید در چارچوب ضوابط قانونی باشد.

وی توضیح و تاکید کرد: «حتی قاتل هم از حقوقی برخوردار است و حتی اگر این خانم مجرم باشد نیز نباید به این صورت با او برخورد شود».

مجتهدزاده ضمن انتقاد خود به شیوه ای بازداشت زنان نشان داد که این ویدئو اولین ویدئو نبوده که منتشر شده است زیرا مردم موارد مشابه را بدون دوربین دیده‌اند. 

وی ادامه داد: «درخواست من از فرماندهان پلیس این است که بگویید جرم این خانم چه بوده است و بر مبنای کدام ضوابط از ابزار زنده‌گیری حیوانات استفاده کرده‌اید؟».

هدف مخفیانۀ دولت از تخریب در حریم پاسارگاد و آرامگاه کوروش چیست؟

پاسارگاد و آرامگاه کوروش

کاربران شبکه های اجتماعی به عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، پس از اظهارات اخیر وی در مورد بازنگری و تخریب پاسارگاد و آرامگاه کوروش حمله کردند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ادعاهای عجیب و غیرقابل فهم در مورد مجموعه میراث جهانی پاسارگاد در موضعی مغایر با اصولی که وزارتخانه بر اساس آن استوار است.

چند روز پیش، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار نظر عجیب را اعلام کرد و گفت: «امروز مردم شهر پاسارگاد به‌خاطر مقبره کوروش و قوانین ما نمی‌توانند ساختمان دوطبقه بسازند، درست کشاورزی کنند، چاه بزنند، دکل بزنند و من باید این مشکل را حل کنم». 

♦    عدم آشنایی و آگاهی و تخصص

باستان شناسان، شهروندان و فعالان ایرانی به دلیل اظهارات عجیب وزیر میراث فرهنگی حمله کرده و وی را به دلیل عدم آگاهی از وضعیت میراث جهانی پاسارگاد و آرامگاه کوروش مورد انتقاد قرار داده اند.

آنها همچنین عدم آشنایی و آگاهی و تخصص اطرافیان و مشاوران در مورد ثبت جهانی آثار تاریخی و مسائل مربوط را محکوم کردند.

برخی از کارشناسان باستان شناسی تاکید کردند: «وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تحت مدیریت ضرغامی و مشاوران خود به آثار تاریخی و باستانی کشور در خفا آسیب وارد کنند».

شایان ذکر است که مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، پنجمین مجموعه ثبت‌شده در فهرست آثار میراث جهانی در ایران است که در نشست یونسکو که در تیرماه سال ۱۳۸۳ در چین برگزار شد.

قیمت دلار در ایران به ۲۸۵ هزار تومان می‌رسد!!!


قیمت دلار در ایران

سید حمید پورمحمدی، معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، فاش کرد در صورت ادامه تحریم های جمهوری اسلامی قیمت دلار در ایران به ۲۸۵ هزار تومان می رسد.

معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در گزارش خود اظهار داشت که پس از بررسی متغیرهای اصلی اقتصاد ایران، دو سناریو ممکن “رفع تحریم‌ها” یا “تداوم تحریم‌ها” به مدت شش سال وجود دارد.

در این گزارش توضیح داده شده است که در صورت ادامه سناریوی “تداوم تحریم ها”، پیش بینی می شود نرخ رشد اقتصادی امسال ۸ درصد، نرخ تورم ۴۱ درصد و قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد به ۲۵ هزار تومان برسد.

همچنین، در این گزارش توضیح داده شده است که اگر طبق سناریوی “رفع تحریم ها” پیش بینی شود نرخ تورم در سال جاری به ۳۴ درصد برسد، اما قیمت دلار در بازار آزاد به ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش می یابد.

همچنین در سناریوی “لغو تحریم ها”، در گزارش معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه آمده است که در سال ۱۴۰۶ نرخ تورم به ۲۵ درصد می رسد و قیمت دلار در ایران بیش از ۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش می یابد.

اگرچه این گزارش به طور گسترده ای منتشر شد، اما مقامات سازمان برنامه و بودجه جمهوری اسلامی وجود چنین گزارشی را تکذیب کردند.