JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

وزارت بهداشت از تولید حدود ۱۲ میلیون دوز واکسن ایرانی خبر داد


با حضور رئیس دستگاه اجرایی فرمان امام، محمد مخبر، مراسمی برای رونمایی از محصولات جدید در زمینه مکمل های مواد اولیه دارویی، ایورمکتین و موکوسیل، در شهرک دارویی برکت البرز برگزار شد.
وی همچنین تأیید کرد که ستاد اجرایی فرمان امام طی سه ماه آینده به تولید ۱۲ تا ۱۴ میلیون دوز واکسن ایرانی خواهد رسید.
مخبر نشان داد: «با تولید واکسن به مقدار انبوه، در یک ماه قادر خواهیم بود ۱۴ میلیون دوز واکسن تولید کنیم».
رئیس دستگاه اجرایی فرمان امام همچنین توضیح داد: «مرحله سوم واکسن کرونا ایرانی به زودی اجرا می شود که در آن ۵۶ داوطلب واکسن محلی دیگری دریافت می کنند».
مخبر در مورد به تأمین ماسکهای صورت گفت که دستگاه اجرایی فرمان امام تولید گسترده ای از ماسک دارد. و بیش از ۱۰۰ میلیون ماسک در انبارهای دولتی و به همان تعداد دستگاه تنفس مصنوعی دارد.
وی همچنین اظهار داشت که ۱۴ داوطلب واکسینه شده تاکنون از سلامت خوبی برخوردار بوده و هیچ عارضه جانبی نشان نداده اند.
در این مراسم، رئیس دستگاه اجرایی فرمان امام گفت که واکسن کرونا ایرانی، که توسط تیم تحقیقات پزشکی ستاد اجرایی فرمان امام و طبق پروتکل های اعلام شده از طرف وزارت بهداشت ساخته شده است، نتایج چشمگیر دارد.

امروز افتتاح اولین نمایشگاه کتاب مجازی در تهران


صبح روز سه شنبه، ۳۰ دی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، اولین نمایشگاه کتاب مجازی در تهران با حضور تعدادی از نویسندگان و ناشران افتتاح شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی در این مراسم گفت: «امسال نمایشگاه کتاب مجازی را با دو چالش آغاز می کنیم. اول، شیوع و گسترش ویروس کرونا است که طی یک سال گذشته جهان و ایران را درگیر خود کرده است. و تأثیرات منفی در چندین زمینه از جمله حوزه فرهنگی داشت». صالحی ادامه داد: «چالش دوم افزایش علاقه مندان به مطالعه کتاب است. حدود ۲۷٪ از پاسخ دهندگان نظرسنجی اظهار داشتند که مطالعه کتاب اولین گزینه سرگرمی آنها در دوره قرنطینه است».

وی همچنین نشان داد که در همین نظرسنجی، ناشران گزارش دادند که حدود ۵۰٪ از فروش کتاب های آنها در سال جاری آنلاین و از طریق فضای مجازی است. وی گفت که از ۴۶٪ کسانی که امسال کتاب می خوانند، ۱۹٫۲٪ گفته اند که کتاب الکترونیکی خوانده اند. وزیر فرهنگ تاکید کرد که یکی از مهمترین مزایای برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی، علاوه بر کاهش هزینه ها است، جلوگیری از اجتماعات انسانی و در نتیجه جلوگیری از ویروس کرونا است. در این نشست معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، مدیرکل موسسه خانه نویسندگان و ادبیات ایران و سایر علاقمندان به این حوزه حضور داشتند.


یک عکاس ایرانی برنده جایزه طلای جشنواره بین المللی مهودا در ژاپن می شود

یک عکاس ایرانی برنده جایزه طلای جشنواره بین المللی مهودا در ژاپن می شود

مریم سعیدپور عکاس ایرانی با ارائه یک مجموعه عکس قرنطینه جایزه اصلی جشنواره بین المللی فیلم جوانان میهودو در ژاپن را از آن خود کرد.


سعید پور برای مجموعه عکس های قرنطینه ای خود ، جایزه اول سومین جشنواره بین المللی میهودو برای جوانان رسانه در ژاپن را از آن خود کرد.


این جشنواره برای سومین بار با مشارکت آکادمی چین "جینگ" و با شعار "ما با هم هستیم و لحظه های سال 2020 را فراموش نمی کنیم" برگزار شد.


از ابتدای شیوع ویروس کرونا ، مریم سعیدپور شروع به ویرایش عکسی از مجموعه عکس "قرنطینه" کرد تا خاطرات دوران قرنطینه را به روشی دیگر ثبت کند.


توافق ایران و ژاپن برای به اشتراک گذاشتن آخرین تحقیقات در مورد مرمت آثار باستانی


ایران و ژاپن توافق کرده اند که آخرین تحقیقات و دستاوردهای دو جانبه در زمینه مرمت آثار باستانی را مبادله کنند.


امروز ، پنجشنبه ، موزه ملی ایران گزارش داد که یک وبینار مشترک با شرکت محققان در زمینه مرمت ساختمان از دانشگاه Teikyo ژاپن ، موسسه تحقیقات املاک فرهنگی ژاپن ، موزه ملی ایران و دفتر میراث فرهنگی استان گلستان در شمال ایران برگزار شد. سفت


هدف از این جلسه ارائه نتایج پروژه حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و سرمایه گذاری بین موزه ملی ایران و دانشگاه تکیو ژاپن و به اشتراک گذاشتن آخرین تحقیقات و دستاوردهای دو طرف است.


این سمپوزیوم در قالب سه جلسه و پنج سخنرانی با موضوع بررسی نتایج همکاری بین موزه ملی ایران و ارگان های فوق الذکر ژاپن ، سرمایه گذاری و حفاظت از میراث فرهنگی ، بررسی و حفاظت از اموال فرهنگی برگزار شد.

هشدار در برابر "گرانی" ، "توقف صنعت" ... و "سرقت گسترده" ... به دلیل ادامه قطع برق

بحران قطع برق در تعدادی از استان ها پس از اخطار کنفدراسیون سازمان های صنایع غذایی به ادامه خاموشی در هفته آینده به دلیل کمبود مواد غذایی و گرانی منجر به ایجاد انحنای جدید شده است ، در حالی که مقامات انتظامی گفتند: "تاریکی هوا افزایش یافته است. سرقت هایی صورت خواهد گرفت."


محسن نقاشی ، دبیر فدراسیون انجمن های صنایع غذایی ایران ، امروز یکشنبه ، 27 ژانویه ، به ایلنا گفت: تأثیر قطع برق در صنایع غذایی بسیار سریع است و حداکثر ظرف چند هفته بازار با کمبود و گرانی مواجه خواهد شد.


وی با اشاره به لزوم ایجاد مرکز مدیریت بحران در صورت قطع برق و تأثیر آن در "کمبود منابع" و "نوسانات شدید قیمت" ، گفت: تأثیر قطعی برق اخیر در صنایع غذایی به همراه قطع برق ، در تولید ، قطع غذا. این امر همچنین بر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تأثیر می گذارد. "


هشدار بیش از حد سرقت


از طرف دیگر ، پلیس - که قبلاً در مورد خطر افزایش تصادفات به دلیل تاریکی هوا هشدار داده بود - اظهار داشت که "با چراغ های خاموش خیابان ها سرقت بیشتر خواهد شد".


مهدی حاجیان سخنگوی پلیس به خبرگزاری "ایسنا" گفت: "به عنوان مثال ، اگر در خیابان روشنایی کم یا کم باشد ، قطعاً سرقت افزایش می یابد."


وی افزود: "ما به عنوان پلیس اعتراض می کنیم ، اما تنها ما درگیر این موضوع نیستیم. در این مثال ، اداره برق نیز نقشی دارد و پلیس در ستاد مبارزه با سرقت در تلاش است نقش دستگاه های دولتی را در وقوع سرقت ها روشن کند."


پیش از این ، پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده بود که 44 درصد از تصادفاتی که منجر به فوت در تهران شده مربوط به ساعات تاریک است و در این مورد ، سهل انگاری باید در برابر دادگاه ها پاسخگو باشد.

ترس از موج چهارم کرونا ، و روحانی: ما به زودی واکسیناسیون را شروع می کنیم


ترس از موج چهارم ویروس کرونا در ایران و روحانی: "ما تلاش می کنیم" واکسیناسیون را طی دو ماه آینده آغاز کنیم.


وزیر بهداشت ایران ، سعید نمکی در نامه ای به وزیر کشور خواستار جلوگیری از ورود مسافران غیر مقیم به استانهای شمالی شد ، در میان افزایش ترس و هشدارها از موج چهارم کرونا در ایران و اعلام افزایش تعداد بیماران در استان مازندران.


نمکی امروز شنبه ، شانزدهم ژانویه نوشت: "گزارش شده است که تعداد زیادی مسافر از تهران و برخی دیگر از شهرها به سمت استان های شمالی در حال حرکت هستند."


وی با اشاره به اینکه "در هفته های اخیر به دلیل شدت بیماری در این استانها خصوصاً مازندران مورد هجوم شدید قرار گرفتیم" ، و نمکی از وزیر کشور خواست اقدامات "برای جلوگیری از ورود مسافران غیر مقیم به این استانها" را انجام دهد. دادن.


در همین حال ، علی رضا معزی ، دستیار مدیر ارتباطات و اطلاعات در دفتر رئیس جمهور حسن روحانی ، در توییتر خود نوشت: "با توجه به برآوردهای نگران کننده ای که در ستاد ملی ضد کرونا ایجاد شده ، تهدید موج چهارم تاج بسیار جدی است. این جدی است."