JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

ماجرای خروج نیروگاه اتمی بوشهر از شبکه برق سراسری چیست؟


سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد نیروگاه اتمی بوشهر از شبکه برق ملی خارج شده و بیانیه ای را با جزئیات و دلایل خروج آن منتشر کرد.

غلامعلی رخشانی‌مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، ساعاتی پیش اعلام کرد که نیروگاه بوشهر از شبکه برق ملی خارج شد و هیچ جزئیاتی ارائه نداد.

دیشب گذشته، ۳۰ خرداد، رخشانی‌مهر در مصاحبه با تلویزیون ایران گفت که تنها نیروگاه هسته‌ای ایران که توسط روسیه ساخته شده، به طور موقت تعطیل شده است.

 وی توضیح داد: «از روز شنبه با خروج اضطراری نیروگاه اتمی، با کاهش یک هزار مگاواتی تولید مواجه‌ شده‌ایم».

  • کمبود برق روزانه 

 وی همچنین تأیید کرد که مدت خرج نیروگاه اتمی بوشهر احتمالاً سه یا چهار روز خواهد بود.

در حالی که صبح امروز، دوشنبه ۳۱ خرداد، سازمان انرژی اتمی ایران در بیانیه ای تعطیلی نیروگاه هسته ای بوشهر و خروج اضطراری آن از شبکه برق ملی را تأیید کرد و دلیل آن را “نقص فنی” عنوان کرد.

در بیانیه سازمان انرژی اتمی روز و تاریخ دقیقی برای از سرگیری فعالیت ایستگاه ذکر نشده است، و فقط در آن آمده است که «پس از رفع نقص فنی و ظرف چند روز آینده این نیروگاه مجددا به شبکه سراسری برق خواهد پیوست».

به نوبه خود، شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از مردم خواست تا در مصرف برق بیش از پیش صرفه جویی کنند.


پیشتازی آرای باطله در برخی شهرها و رئیسی در رتبه دوم شد


منابعی در ستاد انتخابات ایران، که جمعه گذشته برگزار شد، تأیید کردند که آرای باطله رتبه اول را در برخی از شهرهای کشور کسب کرده و از ابراهیم رئیسی پیشی گرفته اند.

با انتشار پی در پی گزارش های رسمی ایران در مورد میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در استان های کشور، آمارها حاکی از آن است که آرای نامعتبر در اکثر شهرهای ایران به مقام اول یا دوم رسیده است.

گزارش ها همچنین میزان مشارکت بسیار پایین در برخی از شهرهای بزرگ ایران از جمله تهران و شیراز را نشان داد.

در تهران، رئیس ستاد انتخابات پایتخت اعلام کرد که مشارکت مردم در انتخابات ۲۶ درصد است و افزود که ۷۴ درصد رای دهندگان در آرا شرکت نکردند.

همچنین رئیس کمیته انتخابات در شهر شیراز همچنین اعلام کرد که درصد مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری در این شهر حدود ۳۲ درصد یا کمتر از یک سوم رای دهندگان است.

به نوبه خود، رئیس ستاد انتخابات در استان بوشهر اظهار داشت که بیش از ۱۴ درصد از شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری رای خود را در نظرسنجی ها باطل می کنند. وی توضیح داد که آرای باطله رتبه دوم بود.

این در حالی که ستاد انتخابات در استان کرج اظهار داشت که آرای نامعتبر در رتبه نخست قرار گرفت و یکی از نامزدها در جایگاه دوم قرار گرفت.


قیمت مسکن با آغاز به کار دولت سیزدهم را بشناسید


مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک ایران، در مورد قیمت مسکن با آغاز کار دولت سیزدهم صحبت کرد و گفت که ابراهیم رئیسی در بدترین و سخت ترین شرایط اقتصادی برای کشور رئیس جمهور شد.

خسروی تأیید کرد که آیت الله رئیسی در بدترین و سخت ترین شرایط اقتصادی برای رئیس جمهور شد و وی مشکلات زیادی دارد.

 وی افزود مهمترین مشکلی که دولت سیزدهم با آن روبرو خواهد شد افزایش قیمت مسکن است و ابراهیم رئیسی تأکید کرد که این اولین نگرانی وی است.

وی همچنین اظهار داشت که انتظار می رود در شش ماه دوم سال کاهش قیمت مسکن رخ دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ایران همچنین در مورد نقش بخش خصوصی و دولتی در مواجهه با این مشکل که همه بخشهای مردم ایران را تحت تأثیر قرار داده صحبت کرد.

خسروی اضافه کرد: «از سوی دیگر، با توجه به دیدگاه ابراهیم رئیسی، وی قطعاً از بخش خصوصی برای اداره امور استفاده خواهد کرد و این به نفع اقتصاد کشور خواهد بود». 

شایان ذکر است که  گزارش های اقتصادی حاکی از آن است که در کمتر از ۴۵ روز به پایان دولت روحانی و تحویل دولت به رئیس جمهور جدید، پایه پولی فقط در ماه گذشته ۶٪ افزایش یافته است.


اسرائیل: دیگر هیچ انتخابی به غیر از حمله به مراکز هسته‌ای ایران باقی نمانده است


به گزارش شبکه ۱۲ اسرائیل، مقامات اسرائیلی اعلام کرده اند که اکنون دیگر هیچ انتخابی به غیر از طراحی حمله به مراکز هسته‌ای ایران باقی نمانده است.

مقامات اسرائیلی اظهار داشتند که احیای توافق هسته ای قبل از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی امضا نخواهد شد.

آنها همچنین گفتند که عقاید ابراهیم رئیسی در مورد سیاست خارجی و برنامه هسته ای منعکس کننده نظرات علی خامنه ای هستند.

یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل که نامش فاش نشده نیز به شبکه ۱۲ اسرائیل گفت که اکنون دیگر هیچ انتخابی به غیر از طراحی حمله به مراکز هسته‌ای ایران باقی نمانده است.

شایان ذکر است که یائیر لاپید، وزیر خارجه جدید اسرائیل، اظهار داشت که ابراهیم رئیسی جاه طلبی های هسته ای رژیم و برنامه های جهانی ترور را عملی خواهد کرد.

لاپید همچنین در توئیتر، در مورد انتخاب ابراهیم رئیسی نوشت: «رییس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی، معروف به جلاد تهران، یک افراطی و مسئول مرگ هزاران ایرانی است».

وزیر امور خارجه اسرائیل همچنین تأکید کرد که انتخاب ابراهیم رئیسی باید با اصرار فوری جامعه جهانی برای توقف فوری برنامه هسته ای ایران دنبال شود.

وزارت امور خارجه آمریکا، به نوبه خود، از محروم کردن مردم ایران از یک روند انتخابات آزاد و عادلانه ابراز تاسف کرد.

تحریمهای جدید امریکا علیه ایرانیان به دلیل تامین مالی تروریسم

 تحریم هایی جدید آمریکا علیه یک حسابدار که انتقال مالی به گروه های تروریستی وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را تسهیل می کرد، اعمال شد.

وایران اعلام کرده است تا زمانی که کلیه تحریم های آمریکا علیه آن برداشته نشود، به توافق هسته ای “برجام” باز نخواهد گشت.