JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

اعترافات تازه پدر بابک خرمدین: دامادم “خواهرزاده‌ام” را با همدستی دخترم کشتم


اکبر خرمدین، پدر بابک خرمدین ​​اعتراف کرد که در سال ۱۳۹۰ او با کمک و مشارکت دخترش “آرزو”، دامادش را کشت و سپس در سال ۱۳۹۷ دخترش را کشت.

اکبر خرمدین در اعترافات جدیدی که امروز، پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت، اقرار کرده است، گفت که علت قتل دامادش “قاچاق آدم” و بدرفتاری با دخترش “آرزو” بوده است.

به گفته وی، پس از کشته شدن داماداش که خواهرزاده اش است، به خانواده خواهرش گفت که او برای کار قاچاقچی به منطقه اشنویه رفته است.

وی افزود که بعد از مدتی، وقتی کسی از او چیزی نشنیده بود و هیچ خبری از او ظاهر نشد، همه گفتند که قاچاقچیان او را کشته اند.

◊    قتل عمدی

اکبر خرمدین همچنین اعتراف کرد که هفت سال بعد، دخترش را کشت زیرا آرزو پس از طلاق غیابی از شوهرش مقتول، معتاد و فاسد شد.

طبق اعترافات وی، پسرش بابک، کارگردان سینمای ایران، پس از تحقیق و بررسی و مشاهده تصاویر دوربین مداربسته، در مورد قتل خواهرش توسط پدر و مادرش مشکوک شد.

پدر بابک خرمدین ادامه داد و گفت چهار ماه پس از کشته شدن آرزو، دختر دیگرش به پلیس اطلاع داد که گم شده و از او خبری نداشته است.

پس از دستگیری اکبر خرمدین و همسرش، دادسرای جنایی تهران او را به قتل عمدی و همسرش به اتهام معاونت در قتل را متهم کردند.

چرا اطلاع‌رسانی مورد واکسن وارداتی کرونا ممنوع شد؟


عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که همچنین رییس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا است، نامه ای به مهدی میراشرفی، رییس گمرک ایران فرستاد و از وی خواست تا از ارائه هرگونه اطلاعات و جزئیات در مورد واکسن وارداتی کرونا آن را ممنوع اعلام کرد.

وزارت بهداشت همچنین ۳ روز پیش نامه مشابهی را برای سازمان هلال احمر ارسال کرده بود و از ارائه هرگونه اطلاعات در مورد واکسن های وارداتی منع کرد.

صالحی در نامه خود گفت که این درخواست با هدف حمایت شهروندان از پراکنده و تناقض اطلاعات و جلوگیری از سوء استفاده آنها توسط جریان های مخالف رژیم و میهن است.

  •  هماهنگی با وزارت بهداشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه خود به مدیر گمرک ایران اظهار داشت که طبق بخشنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا، باید در مورد کلیه موارد مربوط به اطلاعات واکسن با وزارت بهداشت هماهنگی انجام شود.

وزیر فرهنگ افزود که گمرک باید از ارائه اطلاعات در مورد واردات واکسن های خارجی جلوگیری کند.

وی توضیح داد که این ممنوعیت شامل اطلاعاتی درباره کشور مبدا، عوارض واکسن، میزان واردات، میزان تزریق، شیوه توزیع و مواد مشابه اس

شایان ذکر است که ۳ روز پیش، یک مقام ارشد سازمان هلال احمر اعلام کرد که اطلاعات مربوط به واکسن وارداتی کرونا توسط هلال احمر ممنوع است.

رییس کنگره آمریکا خواستار تحریم المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ شد


دیشب، سه شنبه ۲۸ اردیبهشت، نانسی پلوسی، رییس کنگره آمریکا خواستار “تحریم دیپلماتیک” بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن شد.

 رییس دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت که هدف از تحریم دیپلماتیک نکوهش نقض حقوق بشر در چین است.

سخنان پلوسی در طی نشست استماع حقوق بشر و چین با تام لانتوس، کمیسر حقوق بشر، اختصاص داده شد.

وی گفت: «نمی توانیم وانمود کنیم که با بازیهای المپیک در چین همه چیز خوب است و هیچ مشکلی در مورد رفتن المپیک به چین وجود ندارد». 

  •  پاک جلوه نمودن رژیم‌های استبدادی

رییس کنگره آمریکا افزود: «اگر این بازی ها قرار است در چین برگزار شود، بیایید تحریم دیپلماتیک اعمال کنیم و هنگام رفتن سران دولتها به چین، موضوع نقض حقوق بشر را نادیده نگیریم».

وی نشان داد: «متأسفانه اینجا هستیم زیرا چین همچنان مخالفت های سیاسی و مشغول نسل‌کشی را در هم می کوبد و ایالات متحده باید نقض حقوق بشر در چین را محکوم کند».

پلوسی همچنین تاکید کرد: «بگذارید در صورت برگزاری بازی های المپیک تحریم دیپلماتیک انجام دهیم… اجازه ندهیم که به دولت چین افتخار دریافت سران کشورها را بدهیم».

به نوبه خود، ساموئل چو، مدیر عامل شورای دموکراسی هنگ کنگ، در این نشست تاکید کرد که میزبانی المپیک به نوعی پاک جلوه نمودن و تطهیر رژیم های استبدادی شد با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات آنها و تقویت تصویر آنها در سطح بین المللی تبدیل شده است».

 


اعترافات تکان‌دهنده! والدین بابک خرمدین: با این روش دختر و دامادمان را قتل برساندیم


پس از اعتراف آنها به قتل پسرشان، ​​کارگردان فیلم، والدین بابک خرمدین اعتراف کردند که دختر و دامادشان را در سال‌های ۹۰ و ۹۷  قبل کشته اند.

مقامات قضایی و پلیس اظهار داشتند که یکی از ابهاماتی که پرونده قتل کارگردان سینما را پیچیده کرد، ماجرای ناپدید شدن خواهر و همسرش از چند سال پیش بود.

چند ساعت قبل، امروز صبح چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت، محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت که در تازه‌ ترین اعترافات خود، والدین کارگردان سینمای ایران از ارتکاب دو قتل دیگر اعتراف کردند.

شهریاری تاکید کرد که هنگام تحقیق والدین بابک خرمدین ادعا می‌کردند که دختر و دامادشان در خارج از ایران زندگی می‌ کنند در حالی که آنها را در داخل کشور به قتل رسانده بودند.

والدین بابک خرمدین: «پسر و دخترمان اعتیاد داشته»

سرپرست دادسرای جنایی اظهار داشت که پدر و مادر بابک خرمدین اقرار کرد که دختر و همسرش را به همین روش کشته اند، سپس اجساد خود را تکه تکه کرده و آنها را دور بریزند و هر کدام را در جایی بگذارند.

به گفته خود، والدین بابک اقرار کردند: «دخترمان و شوهرش هم را در سال ۹۰ داماد خود و بعدها در سال ۹۷ به همین روش به قتل رسانده ایم».

 وی افزود که آنها اضافه کردند: «پسر و دخترمان اعتیاد داشته و مواد مخدر مصرف می کردند و بدین سبب آنها را کشتیم».

دادسرای جنایی به نوبه خود اعلام کرد که تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد و تا زمانی که مجرمان مجازات خود را بدست آورند متوقف نخواهد شد.



رسوایی تاریخی رئیس قوه قضائیه .. چگونه از نامه حمایت جعلی استفاده کرد؟


رئیس قوه قضائیه ایران، ابراهیم رئیسی، به دلیل انتشار پیام دروغ حمایت از اجرای انتخابات، مورد انتقادات مختلفی قرار گرفته است.

با آغاز کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ایران، و آغاز کارزارهای تبلیغاتی نامزدها، پیامی پخش شد که رئیسی خواستار معرفی خود در انتخابات برای مبارزه با سیاسی‌بازی در ورزش و ریشه های ناامیدی، فساد و اشرافی‌گری را از بین ببرید.

تعدادی از ورزشکاران و مربیان ایرانی پیامی را که “جهان نیوز” رسانه نزدیک به اصول‌گرایان، به آنها نسبت داده است، رد کردند.

دیروز، دوشنبه ۲۷ اردیبهشت، جهان نیوز پیامی را منتشر کرد که ادعا می کرد از طرف ورزشکاران ایرانی است که از رئیسی حمایت می کنند.

این سایت ادعا کرد که حدود ۱۷۰ ورزشکار دعوت مشترکی را برای حمایت از رئیسی صادر کرده اند که از نظر بسیاری از مخالفان “قاضی مرگ” برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است.

اما ورزشکاران و مربیان ایران این خبر را تکذیب کرده و گفته اند که تصوری از وجود آن حتی اطلاعاتی ندارند.

در این نامه جعلی رئیس قوه قضائیه ایران به عنوان “ناجی ورزش ایران” و “خالق نظام جامع مدون ورزش” توصیف و معرفی شده است.

این نامه‌ای جعلی شامل است نام قهرمانان ورزشی مانند پرویز ایران” و “خالق نظام جامع مدون ورزش” توصیف و معرفی شده است.

این نامه‌ای جعلی شامل است نام قهرمانان ورزشی مانند پرویز مظلومی، بازیکن سابق استقلال،  حسین رضازاده، وزنه‌بردار و پرونده دو بار مدال طلای مسابقات المپیک، حمید درخشان سرمربی‌گری فوتبال پرسپولیس، و شاهرخ شهنازی، دبیرکلی کمیته ملی المپیک.