JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

فقرا برای کنار آمدن با بحران مسکن در پشت بام ها در حال ساخت هستند

محمد هادی مهدی نیا ، رئیس کمیته برنامه ریزی و معماری شهری در شورای شهرداری مشهد ، شمال شرقی ایران ، گفت که “شهروندان بدون سرپناه” در این شهر معمولاً “مسکن در پشت بام ها” را می سازند.

امروز ، یکشنبه ، ۳۰ شهریور ، مهدی نیا به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود ، “به دلیل تعداد زیاد این ساختمانها و بناها ، اعمال قانون ماده ۱۰۰ امکان پذیر نیست” و “ضمانت های اجرایی زیادی وجود ندارد”.

این عضو شورای شهرداری مشهد در ایران در مورد چگونگی ساخت خانه ها در پشت بام ها گفت: صاحبان خانه هایی که در گذشته با دو یا سه طبقه ساخته شده بودند یا طبقه بعدی ساختمان را خودشان می سازند و یا به شرط ساخت غیرمجاز امتیاز سقف را به شخص دیگری اعطا می کنند.

بر اساس این گزارش ، چنین خانه هایی “معمولاً با عجله و غیرقانونی ساخته می شوند و هیچ مهندسی بر این کارها نظارت نمی کند.”

مهدی نیا با اشاره به صدور بین ۱۴ هزار تا ۲۴ هزار “حکم حذف این مسکن در پشت بام ها در ایران ” در کمیته های ماده ۱۰۰ در مشهد ، گفت: “بیشتر این احکام مربوط به مناطق کم درآمد و حاشیه نشین است.”

یک اقتصاددان ایرانی: نرخ تورم حد اقل 60٪ است …

احسان سلطانی ، محقق و اقتصاددان ایرانی ، با انتقاد از “جعل اعداد” توسط مرکز آمار ایران گفت: نرخ تورم واقعی سالانه در ماه آگوست حداقل ۶۰ درصد است.

سلطانی در مصاحبه ای که روز یکشنبه ، ۳۰ شهریور منتشر شد ، گفت: “من فکر می کنم مراکز آمار دستورات دولت را اجرا می کنند و در واقع آنچه دولت می خواهد را اعلام می کنند و خواهیم دید که اعداد به وضوح جعل شده است.

این اقتصاددان ایرانی با اشاره به علت عدم اعلام مرکز آمار بیش از ۶۰ درصد نرخ تورم گفت: موضوع کاملاً واضح است ؛ مرکز آمار در ایران نهادی است که رئیس آن از طرف دولت منصوب می شود و بنابراین هر آنچه دولت می گوید و می خواهد به عنوان نرخ تورم اعلام شود. .

سلطانی با اشاره به اینکه مرکز آمار اعلام کرده است نرخ تورم قیمت دخانیات در آگوست امسال نسبت به مرداد سال گذشته کمتر از ۳۰ درصد است ، گفت: هر کسی که به هر طریقی با دخانیات سر و کار دارد می داند از آگوست سال گذشته تا در آگوست سال جاری قیمت توتون حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ درصد افزایش یافت.

وی همچنین با اشاره به اینکه وابستگی به دلار یکی از دلایل تورم بالا و افزایش قیمت کالاها و خدمات بود ، خاطرنشان کرد: قیمت لوازم خانگی ۱۵۰ درصد افزایش یافت.

به گفته این اقتصاددان ، در شش ماه آینده قیمت ها افزایش می یابد و تورم از ۶۰ یا ۷۰ درصد فراتر می رود.

احتمالات مختلف برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی می کرد سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را با سه پیش فرض سفید ، زرد و قرمز برگزار کند و گفت: “جشنواره موسیقی فجر توانایی برگزاری آن را به عنوان یک رویداد بزرگ ملی دارد.”

به گزارش روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز سه شنبه ، سید مجتبی حسینی در جلسه شورای سیاستگذاری در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: یکی از رویه های معاونت هنری در این دوره تدوین فرایندهای عملیاتی به همراه هر کار با تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل ها بود

وی افزود: در همین راستا آیین نامه جشنواره ها و عملیات ویژه معاون هنری تنظیم شده است.
بنابراین ، جشنواره ها بر اساس آیین نامه برگزار می شوند و خلاقیت دبیر و شرکت کنندگان کیفیت و تعالی رویداد را بهبود می بخشد.

حسینی افزود: “در همین راستا ، ١١۳ عملیات شناسایی شد که در معاونت امور فنی انجام شده ، مستند ، اصلاح و خلاصه شده است و در حال حاضر ، شش مجوز و ۲۷ خدمات در نماینده ارائه می شود.”

نمودارها و مراحل این فرآیندها توسط نهادهایی طراحی و تأیید می شوند که بر مدیریت سیستم نظارت می کنند و از قوانین خود پیروی می کنند.

وی افزود: “در آیین نامه جشنواره ، هیئت ارزیابی انتظار می رود عملکرد جشنواره را بررسی کرده و آراء خود را برای دوره بعدی ارائه دهد تا آیین نامه اصلاح شود.”

جشنواره امسال را با زمینه و شکلی متفاوت پیش ببریم

به همین دلیل ، پس از برگزاری دو دوره گذشته جشنواره موزیکال سحر مطابق با مقررات ، هیئت ارزیابی اصلاحات در آیین نامه را پیشنهاد داد. مقررات جشنواره می تواند کانون اصلی رویدادی باشد که اکنون وارد دهه چهارم خود می شود.
جشنواره موسیقی فجر احتمالاً به عنوان یک رویداد بزرگ ملی برگزار خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در جاده سختی خاصی داریم و این مهمان ناخوانده کرونا است.

این رویدادها به دلیل انگیزه ای که در بین جوانان ایجاد می کنند می توانند ادامه داشته باشند و می توانند بستر مناسبی برای ارائه آثار هنرمندان باشند اما برای برگزاری جشنواره ها باید مقدمات ویژه ای اندیشیده شود و گزینه ها و سناریوهای مختلفی طراحی و پیش بینی شود. 

فیلمنامه جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی افزود: “ما زمینه فعالیت هنری و منابع انسانی غنی هنر خود را دست کم گرفته ایم و اگر بتوانیم به درستی از سرمایه شریف انسانی هنری برای هنر استفاده کنیم ، این می تواند افتخار بزرگی برای ما باشد.” اگر این جشنواره ها به درستی برگزار شود ، بهترین مکان برای جوانان برای نمایش خود و کارهایشان است.

مقامات ایرانی درباره رشد کرونا در کشور هشدار می دهند

سلامت - 3 ثانیه ago

مقامات ایرانی درباره رشد کرونا در کشور هشدار می دهند

      
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

ستاد ملی ویروس کرونا در کشور های ایران اعلام کرد که شیوع در تهران ، پایتخت ، جدی تر شده است.

در همین حال ، مقامات برخی از شهرهای استانهای دیگر هشدار دادند که بیمارستانها ظرفیت پذیرایی بیماران بیشتر را ندارند.

از طرف خود ، مینو مهرز ، یکی از اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا ، امروز گفت: “در حال حاضر ، با گذشت زمان ، بیماری ما کاهش نیافته است ، اما وضعیت تهران خطرناک تر شده است.”

وی با اشاره به “جهش ویروس کرونا” اظهار داشت: “تغییراتی در آن ایجاد شده است که بسیاری از افراد را در سراسر کشور آلوده کرده است.”

مهرز اظهار داشت: تغییرات شایع این ویروس تشخیص و درمان بیماری را در شهرهای مختلف دشوار می کند.

با افزایش تعداد بیماران کرونا در کشورها و در بیمارستان ها ، مقامات بهداشتی در برخی استان ها می گویند که مراکز درمانی در برخی از شهرها دیگر نمی توانند جای بیشتری داشته باشند.

از سوی دیگر ، علیرضا زالی ، رئیس کمیته ضد کرونا در تهران ، تعداد افرادی که روزانه در بیمارستان های پایتخت بازداشت می شوند را بیش از ۵۰۰ نفر تخمین زد و اعلام کرد که این به روال ثابت تبدیل شده است.

رضا زالی هشدار داد که “اگر این الگوی افزایش تعداد را در تهران داشته باشیم ، هفته آینده ، این نشان می دهد که باید منتظر اوج بیماری باشیم.”

علاوه بر این ، رئیس ستاد عملیات ضد کرونا در تهران وضعیت پایتخت را به طور فزاینده ای خطرناک توصیف کرد.

اخیراً ، خبرگزاری ها گزارش دادند که موج سوم در سطح بالاتری از موج دوم در کشور آغاز شد.

فروشگاه اینترنتی باغ کتاب تهران راه‌اندازی شد

فرهنگ و هنر - 3 ثانیه ago

فروشگاه اینترنتی باغ کتاب تهران راه‌اندازی شد

      
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

مدیرعامل باغ کتاب تهران از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی این مجموعه با هدف دسترسی ساده‌تر شهروندان به خدمات باغ کتاب و محصولات فرهنگی خبر داد.

مدیر عامل باغ کتاب تهران از راه اندازی فروشگاه اینترنتی این گروه با هدف سهولت دسترسی شهروندان به خدمات باغ کتاب و محصولات فرهنگی خبر داد.

به نقل از روابط عمومی در پارک کتاب تهران ، محسن جلالی فراهانی از راه اندازی نسخه آزمایشی فروشگاه کتاب تهران به صورت آنلاین خبر داد و گفت: در این سایت انواع محصولات فرهنگی از جمله کتاب ، هدایا ، محصولات صوتی ، کتاب های زبان اصلی ، محصولات الکترونیکی و بازی های فکری را امتحان کرده ایم، و قرار دادن محصولات صوتی و تصویری با تنوع مناسب در دسترس مخاطبان ما.

مدیرعامل موسسه نشر شهر بیان کرد: این فروشگاه با هدف ارائه محصولاتِ موجود در فروشگاه کتاب بزرگسال باغ کتاب (سروستان) راه‌اندازی شده است و با همکاری با بیش از ۷۰۰ ناشر و تامین‌کننده مختلف، بالغ بر ۵۴ هزار کتاب و شش‌هزار کالای فرهنگی را عرضه می‌کند و می‌تواند فروشگاه اینترنتی جامعی در این حوزه باشد.

جلالی گفت که در روزهای شیوع کرونا ، راه اندازی یک فروشگاه آنلاین با ارائه محصولات در باغ کتاب می تواند دسترسی ساکنان پایتخت و همچنین ساکنان سایر شهرها را به محصولات فرهنگی آسان کند.

وی افزود: ” با شیوع کرونا ، گروه ما فقط محصولات خود را از طریق تلفن می فروشد”.

قبلاً برای مخاطبان تهران ارسال می شد ، اما با راه اندازی یک فروشگاه آنلاین ، سعی داریم محصولات فرهنگی را در کمترین زمان با کمک نامه الکترونیکی به توده های مردم کشور تحویل دهیم.

نسخه آزمایشی باغ کتاب در https://shop.bagheketab.com/ در دسترس عموم قرار دارد.