JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

جزئیات هک اطلاعات حساس و محرمانه شرکت هواپیمایی ماهان + عکس

اطلاعات حساس و محرمانه

گروهی هکری به نام «هوشیاران وطن» از هک شدن شرکت هواپیمایی ماهان و اطلاعات حساس و محرمانه به دست آمده و منتشر خواهد شد، خبر دادند.

گروه هوشیاران وطن صبح امروز، یکشنبه ۳۰ آبان، در توییتر خود را مسئول حمله سایبری به سایت شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرد.

هوشیاران وطن

این گروه هکری تایید کرد که اطلاعات حساس و محرمانه در مورد همکاری نزدیک این شرکت با نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به دست آورده است و برخی اطلاعات را منتشر کرد که گفته بود از این هک به دست آورده است.

♦    هزینه سنگینی برای همکاری با سپاه!

هوشیاران وطن

در پی اعلام این حمله سایبری و هک شدن اطلاعات شرکت، امیرحسین ذوالانواری، مدیر روابط عمومی شرکت ماهان با تایید این حمله سایبری اعلام کرد که این حمله مهار شده است.

 امیرحسین ذوالانواری توضیح داد: «تقریبا برای چندمین بار است که این حمله رخ می‌دهد و هر بار شرایط توسط شرکت کنترل شده است».

هواپیمایی ماهان

این گروه هکری با انتشار بیانیه ای کوتاه در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که این حمله را انجام داده و مدارک طبقه بندی شده ای مبنی بر دخالت شرکت هواپیمایی ماهان در فعالیت های مجرمانه سپاه پاسداران به دست آورده است.

واکنش جمهوری اسلامی به حمله به کنسولگری خود در هامبورگ

حمله به کنسولگری

رسانه های آلمانی گزارش داده بودند که افراد ناشناس به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در هامبورگ حمله کرده و کوکتل مولوتف را به سمت آن پرتاب کرده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، دو نفر با پرتاب کوکتل مولوتف به سرعت متواری شدند که در اثر آتش سوزی به ساختمان سفارت خسارت وارد شد اما گزارشی از تلفات جانی گزارش نشده است.

کنسولگری ایران

به نوبه خود، پلیس آلمان بلافاصله مترو نزدیک به این کنسولگری را متوقف کرده است و اعلام کرد که در حال بررسی این حادثه و دوربین های مداربسته است.

♦     کنوانسیون وین

از سوی دیگر، روزنامه آلمانی «بیلد» گزارش داد که در پی این حادثه پلیس آلمان دو شهروند رومانیایی را به طور موقت بازداشت کرد اما پس از یک ساعت آنها را آزاد کرد.

در واکنش به این حادثه، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حمله به کنسولگری این کشور در هامبورگ را محکوم کرد.

کنسولگری ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه از دولت آلمان خواست تا در چارچوب “کنوانسیون وین” با جدیت و مسئولانه کار کند و خواستار تامین امنیت تأسیسات دیپلماتیک ایران شد.

وی اظهار داشت: «دولت جمهوری اسلامی انتظار دارد آلمان ضمن بررسی دقیق جزییات این حمله، با عامل یا عاملین آن برخورد کند و تدابیر پایدار و موثری را برای ممانعت از تکرار چنین تعرضاتی اتخاذ کند».

مفقود شدن تنیس‌باز زن مشهور پس از افشای تعرض و آزار جنسی معاون نایب‌رئیس چین

تعرض و آزار جنسی
پنگ شوآی، تنیس‌باز زن مشهور چین

مفقود شدن پنگ شوآی، تنیس‌باز زن مشهور چین، پس از متهم کردن نایب‌رئیس پیشین دولت کشور چین به تعرض و آزار جنسی، جامعه جهانی تنیس را نگران کرده است.

پنگ شوآی، ۳۵ ساله بازیکن مشهور در دنیای تنیس حرفه ای زنان با انتشار توییتی در صفحه توییتر خود، ژانگ گولی، رهبر سابق حزب کمونیست و قائم مقام پیشین نخست وزیر دولت چین را به آزار و اذیت جنسی متهم کرد.

پنگ شوآی در توییت خود گفت که این مقام عالی رتبه در دولت چین در سال ۱۳۹۷ او را مجبور به رابطه جنسی کرده و او را تهدید کرده است.

ژانگ گائولی، نایب‌رئیس پیشین دولت کشور چین و رهبر سابق حزب کمونیست

این تنیس‌باز زن مشهور اضافه کرد: ««در حد بسیار بالایی احساس ناراحتی می‌کنم. دفعات بی‌شماری از خودم پرسیده‌ام که آیا یک انسان هستم. احساس می‌کنم که مانند یک جنازه هستم».

♦   نگرانی پیرامون امنیت و مکان اقامت پنگ شوآی..

اما این پست تنها ۳۰ دقیقه پس از انتشار از اینترنت ملی چین حذف شد و صفحات جستجوی برنامه و اطلاعات در اینترنت محلی چین، همچنین امکان جستجوی نام پنگ شوآی را غیرممکن کرد.

و از زمان که پنگ شوآی آن توییت را منتشر کرده است، وی مفقود شده است و هیچ یک از خانواده، بستگان و دوستانش از مکان اقامت خود اطلاعات ندارند.

پنگ شوآی

دو هفته پس از مفقود شدن خود، شبکه دولتی و برون‌مرزی چین (CGTN) اعلام کرد که پنگ شوآی ایمیلی به استیو سیمون، رئیس اتحادیه جهانی تنیس زنان ارسال کرده است که در آن نوشته است: «حالم خوب است و اتهام تعرض و آزار جنسی توسط نایب رئیس پیشین دولت کشور چین صحت ندارد».

به نوبه خود، رئیس اتحادیه جهانی تنیس زنان اظهار داشت: «این خبر منتشرشده توسط رسانه دولتی چین نگرانی ما را پیرامون امنیت و مکان اقامت پنگ شوآی، افزایش داده است».

تجمع کشاورزان اصفهان با شعار «زاینده‌رود من کو» + عکس و ویدیو

کشاورزان اصفهان

فعالان مدنی و سیاسی تصاویر و ویدیوهایی از تجمع امروز جمعه، ۲۸ آبان، کشاورزان اصفهان در اعتراض به تخلفات صورت گرفته در استان و طرح های انتقال آب که موجب خشکسالی شده است را منتشر کردند.

در پی بی‌توجهی مسئولان به مطالبات برحق خود در روزهای گذشته، معترضان با فراخوان تجمع گسترده در روز جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۹ صبح در پل خواجو اصفهان، از مردم خواستند به آنها بپیوندند. 

نمایشگر ویدیو
00:00
00:14

اعتراض و تجمع کشاورزان استان از روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه در یازدهمین روز وارد بستر خشک زاینده‌رود شده است. و در این مدت اقشار مختلف اصفهانی با حضور مستمر خود شبانه‌روزی در زاینده‌رود از کشاورزان حمایت می کردند.

◊   تا حقابه نگیریم، از اینجا نِمیریم

کشاورزان اصفهانی نسبت به پروژه های غیرکارشناسی انتقال آب زاینده‌رود و دریافت نکردن حقابه زمینهای کشاورزی اعتراض کرده بودند. و تعدادی از شهروندان اصفهانی با پیوستن به این اعتراضات خواستار باز کردن آب بر استان اصفهان شدند.

تظاهرکنندگان شعارهایی از جمله «زاینده‌رود من کو»، «از اینجا نمی میریم تا آب نگیریم»، «زاینده‌رود رو پس بدید، به اصفهان نفس بدید» و «تا آب نیاد به رودخونه، برنمی‌گردیم به خونه» سر دادند.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:35

شایان ذکر است که کشاورزان اصفهانی در چهار سال گذشته نسبت به این طرح های متخلف اعتراض داشتند چرا که مسوولان کشور نه تنها حقابه کشاورزان را ندادند بلکه حقابه کشت‌های پاییزه آنها نیز امسال قطع شد. 

داماد محمدرضا شاه پهلوی و ستایشگری قاسم سلیمانی “اردشیر زاهدی” درگذشت

محمدرضا شاه پهلوی

شب دیروز، پنجشنبه ۲۷ آبان، “اردشیر زاهدی” وزیر امور خارجه پیشین ایران، آخرین سفیر ایران در آمریکا و داماد محمدرضا شاه پهلوی که به قاسم سلیمانی افتخار کرد در سن ۹۳ سالگی در مونترو، سوئیس درگذشت.

زاهدی همسر سابق شهناز پهلوی، دختر شاهنشاه آریامهر محمدرضا پهلوی بود و با آخرین شاه ایران ارتباط نزدیک داشت. و پس از جدایی از شهناز پهلوی پس از گذشت هفت سال از ازدواجشان، رابطه وی با شاه ادامه داد.


اردشیر زاهدی و همسرش شهناز، دختر محمد رضا شاه پهلوی

زاهدی در ۲۴ مهر ۱۳۰۷ در تهران متولد شد و از سال ۱۳۳۸ تا ۱۳۴۰ سفیر ایران در آمریکا بود و پس از استعفا به مدت دو سال سفیر ایران در لندن شد.

وی در ۲۲ دی ۱۳۴۵ در کابینه امیرعباس هویدا، به سمت وزیر خارجه ایران رسید، سپس در اوایل دههٔ ۵۰ خورشیدی بار دیگر به عنوان سفیر ایران در ایالت متحده منصوب شد و تا انقلاب ۱۳۵۷ در این سمت بود.

داماد محمدرضا شاه پهلوی در سال‌های زندگی‌اش جنجال‌هایی را مطرح کرد و اظهارات و سخنان نامفهومی کرد و از قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران تقدیر کرد و گفت: «بگذارید هرکسی هرچیزی دلش می‌خواهد بگوید.. من به قاسم سلیمانی افتخار می‌کردم، افتخار می‌کنم و افتخار خواهم کرد».