JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

فردا افتتاح نمایشگاه نقاشی “قرن صفر” در تهران

کامبیز حضرت‌پور هنرمند نقاش خبر داد که نمایشگاه نقاشی “قرن صفر” فردا، جمعه ۱ اسفند، در گالری سرزمین هنر افتتاح می شود.

حضرت‌پور درباره عنوان نمایشگاه صحبت کرد و توضیح داد که نام نمایشگاه “قرن صفر” براساس شرایط فعلی، حوادثی، شرایط فعلی جامعه از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اپیدمیولوژیک و شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.

همانطور که بیان شد، “قرن صفر” شامل نمایش آثاری از رضا علیزاده، هومن بیات، عدنان مصلایی، آرش لاهیجی، و کامبیز حضرت‌پور خواهد بود.

وی نشان داد که محتوای آثار لزوماً به عنوان نمایشگاه بستگی ندارد و عنوان به سال جدید یا قرن جدید پیوند ندارد.

روحانی به آمریکا هشدار داد: راهی جز بازگشت به برجام نداری

رئیس جمهور حسن روحانی صبح امروز، چهارشنبه ۲۹ بهمن، در جلسه هیئت دولت اعلام کرد آنچه در ۲۳ تیر ۱۳۹۴ به امضا رسید تغییرناپذیر است و آمریکا چاره ای جز بازگشت به برجام ندارد.


رئیس جمهور همچنین افزود: «همه دنیا باید بدانند که ما توافقنامه برجام را به همان روال ۹۴ قبول داریم و این توافقنامه را تغییر نخواهیم داد و به تعهد خود پایبند خواهیم بود».


  •  آن چیزی که پذیرفته شده چیزی نیست که قابل مذاکره باشد


روحانی اضافه کرد که توافقنامه برجام نتیجه ماهها تلاش مداوم بین ایران و شش کشور بزرگ بود و این به سادگی حاصل نشد.


 وی نشان داد: «مذاکرات زیادی را با اروپایی ها از سال ۸۲ و بعد از ۳+۳ شدن اروپایی ها و ادامه آن آغاز کردیم. سالها طول کشید و در سال ۹۲ با صدای مردم ارتباط برقرار کردیم».


رئیس جمهور اظهار داشت: «ترامپ تحت فشار اسرائیل، عربستان سعودی، تندروهای و افراط گرایان در داخل ایالات متحده توافق هسته ای را ترک کرد و امروز تحت رهبری رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام می کنیم که آمریکا راهی جز بازگشت به برجام ندارد».


بازیگر سینما غلامرضا سرکوب درگذشت

خانواده هنرمند ایرانی و بازیگر سینما غلامرضا سرکوب دیشب، دوشنبه ۲۷ بهمن، درگذشت وی را در بیمارستان لندن به دلیل بیماری ریه اعلام کرد.


شهرت غلامرضا سرکوب پس از بازی در نقش رحیم، یکی از برادران آب منگل، در فیلم قیصر مسعود کیمیایی در سینما افزایش یافت.


نقش خود در آن فیلم در خاطرات مردم ایران ماند، زیرا او در بازی در آن تبحر داشت و با احساسات مردم ارتباط داشت.


بازیگر سینما پیش از انقلاب در ۴۸ فیلم بازی کرده بود. و در سن ۸۹ سالگی در ۲۷ بهمن، به دلیل بیماری پارکینسون و مشکلات ریوی در محل زندگی خود در بریتانیا در بیمارستان لندن درگذشت.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت که اقتصاد ایران به ویژه با گسترش ویروس کرونای انگلیسی در شرایط دشوار و نبردی دشوار قرار دارد.

وی افزود: «نبرد اقتصادی از ضعف ما شروع شد، همانطور که جنگ تحمیلی با حمله ارتش عراق هنگامی که در نیروهای سیاسی و نظامی در آشفتگی بودیم، آغاز شد».

 

 اتکای دولت به درآمدهای نفتی کم شده

 

رضایی توضیح داد: «در نبرد اقتصادی، صدای انفجار را نمی شنویم، اما تأثیرات آن را در خیابان ها و خانه های مردم و به طور کلی سطح زندگی آنها می بینیم».

وی گفت: «اکنون بهترین فرصت برای کارآفرینان است ، زیرا دولت ها مانند این دوره به کارآفرینان نیازی نداشتند، زیرا وابستگی دولت به درآمد نفت ناخواسته کاهش یافته است».

 

کار تیم ملی فوتبال ایران سخت‌تر می‌شود

کار تیم ملی فوتبال ایران سخت‌تر می‌شود پس از اعلام شدن طرحهای جدید برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، که مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ نیز است، قرار بود در آوریل و ژوئن ۲۰۲۱ برگزار شود.

اما با گسترش جدید ویروس کرونا و محدودیت های سلامتی، AFC را بر آن داشت تا زمان و زمان مسابقات را تغییر دهد.

یم ملی فوتبال ایران در گروه سه مقدماتی جام جهانی قرار دارد که شامل عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج است.

تیم ملی در دور نخست مسابقات با هدایت “مارک ویلموتس” نتایج ضعیفی کسب کرد و پس از عراق و بحرین با ۶ امتیاز در رده سوم گروه خود قرار دارد.

ایران امیدوار بود در بازی های برگشت در ورزشگاه آزادی میزبان هنگ کنگ، به ویژه عراق و بحرین باشد و با امتیاز میزبانی زمینه را برای مرحله نهایی هموار کند.