JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

بحران بین ایران و ترکیه به علت صادرات گاز ایران

صادرات گاز

کارشناسان سیاسی از بحران بین ترکیه و ایران به دلیل قطع صادرات گاز از ایران به ترکیه و اختلال در نیروگاه های ترکیه خبر دادند.

صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی، وزارت انرژی ترکیه اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی ایران به این کشور، به دلیل نقص فنی به مدت ۱۰ روز، متوقف می شود.

این وزارتخانه در بیانیه ای افزود که نیروگاه های گازی کشور مصرف گاز را تا ۴۰ درصد کاهش خواهند داد.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است که بر این اساس، دولت ترکیه قطعی برق محدودی را در تاسیسات بزرگ صنعتی و نیروگاه ها انجام خواهد داد.

خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه پیش از این چندین بار به دلایل مختلف از جمله بمباران عمدی شبه نظامیان ضد دولتی مختل شده بود.

شایان ذکر است که ترکیه یکی از کشورهای واردکننده گاز ایران است و قرارداد واردات گاز ۲۵ ساله دارد زیرا تمام صنایع و بخش های شهری این کشور به انرژی گاز وابسته هستند.

از سوی دیگر مقامات ترکیه اعلام کردند که با استفاده از روابط خود با جمهوری آذربایجان، قراردادهای اقتصادی ارزان قیمت گاز بین دو کشور منعقد شده است.

سپاه پاسداران میلیاردها دلار برای ساخت ایستگاه متروی جعلی هزینه کرد

ایستگاه متروی

منابع آگاه فاش کردند که سپاه پاسداران برای ساختن ایستگاه مترو جعلی هزینه میلیاردی کرده و بدون دلیل مخفی شده است.

پایگاه خبری نصر، که اخبار مربوط به استان‌های شمال غرب کشور را منتشر می‌کند، گزارش داد که قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران یک ایستگاه متروی شهری در شهر تبریز ساخته و از دیدگان پنهان شده است.

گزارش پایگاه خبری تایید کرد که این ایستگاه پس از سه سال فعالیت عمرانی و هزینه های میلیاردی به دلایل نامعلومی و بدون ارائه هیچ دلیل، کاملاً مخفی شده است.

روح الله دهقان نژاد، عضو شورای اسلامی شهر تبریز، اعلام کرد که ساخت ایستگاه متروی تبریز نزدیک به بیست سال پیش آغاز شد و میلیاردها دلار هزینه شد اما با وجود این هنوز این پروژه به اتمام نرسیده است.

نماینده تبریز اضافه کرد: «مقامات کشور علت عدم تکمیل و امکان بهره‌برداری از خط متروی تبریز وقوع حادثه‌ای در سال گذشت عنوان می‌شود، اما تاکنون هیچ گزارشی از این موضوع به صورت روشن و واضح ارائه نشده و مقصرین شناسایی نشده‌اند».

دهقان نژاد فاش کرد که عملیات خاکبرداری که در نزدیکی ایستگاه انجام شد پس از سه سال کاوش پنهان شد و مشخص نیست چرا به یکباره از دید عموم پنهان و فعالیت آن بدون ارائه توضیحی متوقف شده است.

تاکنون هیچ واکنشی از سوی دولت جمهوری اسلامی یا سپاه پاسداران در مورد اینکه چرا این ایستگاه مترو مخفی شده و این میلیاردها کجا رفته اند، دریافت نشده است.

با ویدیو| درگیری و کتک خوردن اعضای مجمع عمومی بانک دِی توسط یک سهامدار

درگیری

کاربران توییتر ویدئویی از تنش، دعوا و درگیری سهامداران و مدیران را در جلسه سهامداران و مدیران در مجمع بانک دِی در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک در تهران ظهر امروز منتشر کردند.

در ویدئویی که از جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده بانک دی در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک ظهر امروز، چهارشنبه ۲۹ دی، منتشر شده، یکی از سهامداران با پرتاب اشیایی به سمت سخنرانان و اعتراض به آنها و سیاست‌های شکست خورده‌شان اعتراض می‌کند.

دعوای امروز چند هفته پس از درگیری در بورس کرمان رخ داد که سهامداران معترض هشتگ را برای بورس راه اندازی کردند و کاربران شبکه های اجتماعی توییت هایی با هشتگ “بازی بورس با روح و روان” نوشتند.

 نیز به نوبه خود، اقتصاددانان و کارشناسان اقتصادی کشور هشدار دادند که وضعیت بحرانی بورس پیامدهای روانی و مالی زیادی برای مردم به دلیل زیان های سنگین و از دست دادن پول آنها به همراه دارد.

چند سایت خبری اقتصادی به مشکل بورس و زیان مردم و سهامداران اشاره کرده بودند، مانند وبسایت تجارت نیوز که درباره وضعیت بازار نوشت:‌ «کمبود نقدینگی در بورس در کنار بی‌توجهی به بازار سرمایه و خلف وعده مسئولان بازار سهام را بیش از پیش بحرانی کرده است».

این در حالی که وب‌سایت خبرآنلاین نوشت: «بیشترین علت ریزش بازار در این روزها، ناشی از حاکم‌ شدن جو ترس از عدم حصول توافق در وین و نیز کاهش قیمت سهام پالایشگاه‌ها در یکی، دو روز گذشته بود».

بر اثر تاخیر در اعزام او به بیمارستان، سطح هوشیاری یک زندانی سیاسی پایین‌تر شد

زندانی سیاسی

منابع آگاه پزشکی اعلام کردند که هوشیاری مهدی صالحی، زندانی سیاسی از معترضان دی ۹۶ در زندان اصفهان پس از سکته مغزی کاهش بیشتری یافته است.

فعالان حقوق بشر روز جمعه، ۲۴ دی، اعلام کرده بودند که مهدی صالحی قلعه شاهرخی از زندانیان اعتراضات دی ماه ۹۶ که در زندان دستگرد اصفهان محبوس است، بر اثر تزریق نادرست دارو دچار سکته مغزی شده و مسئولان زندان برای اعزام وی به بیمارستان به تعویق افتاده اند.

منابعی در زندان اصفهان گزارش دادند که صالحی ابتدا با مراجعه به بهداری زندان به مسئولان گفت که از مشکلات قلبی و فشار به مغز رنج می برد.

مهدی صالحی

ماموران داروی اشتباهی به او تزریق کردند که باعث تشنج او شده و حالش را به وخامت می‌ گذارد و سکته مغزی شد و به بیمارستان الزهرای اصفهان منتقل شد.

فعالان حقوق بشر در ایران تأیید کردند که وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی بسیار وخیم است و اینکه سطح هوشیاری خود ۴ شد و مقامات اطلاعاتی و امنیتی به خانواده وی اجازه ملاقاتش یا دیدنش را در بیمارستان ندادند.

مهدی صالحی در اعتراض به اوضاع آشفته اقتصادی کشور در اعتراضات دی ماه ۹۶ شرکت کرده بود، اما نیروهای جمهوری اسلامی از سرکوب و خشونت شدید علیه تظاهرکنندگان استفاده کردند.

مهدی در ابتدا به اتهام محاربه، بغی و افساد فی الارض توسط دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شد، اما این مجازات لغو و شکسته شد.

تجمع اعتراضی آتش‌نشانان در برابر شهرداری تهران + فیلم و عکس

تجمع اعتراضی

فعالان و کاربران شبکه های اجتماعی تصاویر و فیلمی از تظاهرات و تجمع اعتراضی آتش‌نشانان در برابر شهرداری تهران، امروز چهارشنبه ۲۹ دی، منتشر کردند.

آتش نشانان کشور در اعتراض به معضلات متعدد از جمله بی توجهی مسئولان به مشکلات کاری و حقوق کم خود، فراخوانی برای برگزاری تجمع اعتراضی داشتند.

اعتراضات سراسری

ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی صدها آتش نشان هشدار می دهند که اگر مشکل آنها حل نشود، چنین تجمعاتی اعتراضی در سراسر کشور تکرار خواهد شد.

برخی از آتش نشانان حرفه آنها را شغلی پرخطر دانستند و تأیید کردند که برای نجات جان دیگران آسیب‌ها و صدمات زیادی را متحمل می شوند.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:12

برخی دیگر نیز خاطرنشان کردند که در روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵، حداقل ۲۰ آتش‌نشان در جریان آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در تهران جان باختند.

آتش نشانان شعارهایی علیه دولت مثل “مدیر بی‌لیاقت، نمی‌خوایم نمی‌خوایم” و “آتش‌نشان می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد” سر دادند.

اعتراضات سراسری

شایان ذکر است که با افزایش فشارهای اقتصادی بر مردم ایران و تصمیمات نادرست اقتصادی دولت، گروه های مختلف صنفی چندین بار از مشاغل مختلف به خیابان ها آمده اند.

اما تاکنون حکومت جمهوری اسلامی به خواسته های آنان پاسخی نداده است، بلکه نیروهای نظامی خود با خشونت، سرکوب و دستگیری با تظاهرکنندگان مقابله کرده اند.