JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

بهترین فیلم جشنواره فجر از تلویزیون پخش می‌شود


بهترین فیلم سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، فیلم “یدو” برای اولین بار از شبکه های تلویزیونی قبل از اکران عمومی به نمایش در می آید و همچنین فیلم های “مهران”، “شکرستان” و “تک تیرانداز” به نمایش در می آیند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، حمید شاه آبادی، معاون سیمای رسانه ملی، از نمایش عمومی فیلم های “یدو” ، “شکرستان” ، “تک تیرانداز” و “مهران” برای اولین بار از شبکه های تلویزیونی خبر داد.

شاه آبادی، به جزئیات نمایش فیلم ها در نوروز ۱۴۰۰ صحبت دارد: «قرار است این روزها ۱۴۴ فیلم نمایش داده شود که در این بین مردم بیش از ۵ فیلم از ایران را تماشا می کنند».

وی با اشاره به اینکه برخی از فیلم های ایرانی قبل از اکران عمومی برای اولین بار از تلویزیون نمایش داده می شوند، افزود: «بهترین فیلم جشنواره فجر “یدو”  به کارگردانی مهدی جعفری و “تک تیرانداز” به کارگردانی علی غفاری در جدول پخش شبکه های اول و سوم قرار گرفتند».

معاون سیمای رسانه ملی همچنین گفت: فیلم “مهران” به کارگردانی رقیه توکلی یکی از فیلم های کمدی درام است که برای اولین بار در نوروز ۱۴۰۰ از سیما پخش می شود.

وی همچنین افزود که “شکرستان” با موضوعی متفاوت و جالب به کارگردانی مسعود صفوی از دیگر فیلم هایی است که از شبکه دو سیما پخش می شود.

ایران در آثار تاریخی سوریه اسلحه و مهمات انبار مى ‌کند

گزارش های متعدد حاکی از آن است که نیروهای ایرانی در حال ذخیره سازی ایران، ذخیره اسلحه و مهمات در آثار تاریخی سوریه و در مناطق پرجمعیت در غرب فرات هستند.

همانطور که گزارش های دیده بان حقوق بشر سوریه تأیید کرد شبه نظامیان طرفدار ایران بخشی از سلاح و مهمات خود را در “قلعه الرحبه” باستان شناسی در شهر المیادین در حومه شرقی دیرالزور انبار می کنند.

♦   ایران از داعش تقلید می کند

گروه داعش در حین کنترل منطقه سلاح های خود را در زیرزمین های قلعه ذخیره می کرد و همان کاری که شبه نظامیان وفاداران به ایران اکنون انجام می دهند.

شایان ذکر است که قلعه باستانی “الرحبه” بزرگ و استحکامات زیادی دارد، که این یک تخلف فاحش و آشکار است و بر اساس گزارش دیدبان سوریه، ایران مسئولیت هرگونه آسیب به سایت باستان شناسی سوریه را بر عهده دارد.

علاوه بر این، ایران در آثار تاریخی سوریه دستکاری می کند، اما شهروندان سوریه نیز بسیار آسیب پذیر هستند، زیرا شبه نظامیان وفادار به ایران بخشی از سلاح و مهمات خود را در مناطق پرجمعیت غرب فرات در المیادین یا البوکمال ذخیره می کنند.

♦   قاچاق اسلحه در پوشش میوه و سبزیجات

گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اشاره کرد که در حالی که استان های مختلف سوریه شاهد شرایط زندگی فاجعه بار و فقر شدید هستند، شبه نظامیان ایرانی در حال حمل قاچاق اسلحه در کامیون های سبزیجات و میوه ها هستند.

در حالی که شبه نظامیان تهران اغلب از جنبش تجاری برای حمل محموله های اسلحه به مناطق خود، از جمله کامیون های سبزیجات و میوه استفاده می کنند.

به جای مبارزه با افزایش قیمت .. کشاورزی ایران در مقابل مساجد میوه توزیع می کند


وزارت کشاورزی ایران به جای مبارزه با افزایش قیمت ها پس از افزایش کالا و کاهش خشم مردم قبل از تعطیلات نوروز، میوه ها را در مقابل مساجد توزیع کرد.

پس از افزایش مداوم قیمت کالاها در آستانه نوروز، مرکز بسیج وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در ایران اعلام کرد که با دستور رهبر معظم علی خامنه ای برای کنترل قیمت ها میوه های خود را در مقابل مساجد توزیع می کند.

محسن شهبازی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت گفت: «این رویداد در ۱۰۰ مکان در تهران و روبروی مساجد برگزار می شود».

  • دولت صلاحیت تنظیم بازار را ندارد

وی اضافه کرد: «مکان هایی برای ایجاد اتاق های موقت برای نمایش میوه ها توسط تولیدکنندگان مستقیم و بدون واسطه فراهم می شود». 

 فرمانده مرکز مقاومت بسیج خاطرنشان کرد: «فروش مستقیم میوه توسط تولیدکنندگان و تعاونی های سراسر کشور با حضور بسیج انجام می شود».

در آخرین روزهای سال ایران، در زمانی که حضور مردم در بازارها دقیقاً قبل از نوروز افزایش می یابد، گزارش های روزانه نشان می دهد که برای خرید برخی از غذاهای اساسی مانند مرغ صف های طولانی وجود دارد و قیمت سایر کالاهای اساسی به روشی بی سابقه افزایش یافته است.


ستاد ملی مبارزه با کرونا دولت ایران را افشا می کند


ستاد ملی مبارزه با کرونا دروغگویی گزارش های وزارت بهداشت را افشا کرد و اعلام کرد که تعداد واقعی افراد مبتلایان چهار برابر بیشتر از آنچه دولت اعلام می کند است.

حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مبارزه با کرونا ایران، تأیید کرد که آمار واقعی روزانه افراد مبتلا به ویروس کرونا چهار برابر بیشتر از افرادی است که شناسایی می شوند.

سوری تأکید کرد: «افرادی که مشخص نشده است، افرادی هستند که این بیماری را در جامعه شیوع می دهند، در غیر این صورت کسانی که شناسایی شده اند تحت مراقبت در بیمارستان ها هستند و خطر بزرگی برای جامعه ندارند».

  • نخستین بار نیست

وی خاطرنشان کرد که تعداد واقعی افراد مبتلا به کرونا روزانه در ایران چهار برابر بیشتر از افراد تشخیص داده شده است.

شایان ذکر است که این اولین بار نیست که مقامات ایرانی تایید می کنند که آمار رسمی بیماران کرونا در ایران جعل شده است.

در مردادماه گذشته، مدیر مرکز تحقیقات موسسه پاستور ایران گفت که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

سوری همچنین اظهار داشت که آزمایش های تشخیص سریع ممکن است اشتباه باشد و گفت: «احتمال خطا تست های سریع تشخیصی زیاد است و تست ها باید تکرار شود»


فیلم کوتاه «نیستن» .. تلاش‌های پیرمرد برای زنده ماندن ایران


علی میانجی کارگردان فیلم کوتاه «نیستن» که این روزها بسته فیلم کوتاه “۱۰۸ دقیقه از یک قرن” را در اکران “هنروتجربه” همراهی می کند، درباره داستان این فیلم صحبت کرد.

وی نشان داد: «نستین درباره پیرمردی است که سعی در زنده ماندن ایران و زندگی با آن دارد. در همین حال، دختری در تلاش است تا به هر طریقی برای مهاجرت از ایران پول جمع کند».

  •  چالش‌هایی برای ساخت این فیلم

میانجی همچنین در مورد چالش هایی که در ساخت این فیلم با آن روبرو شده صحبت کرد و گفت: «تهیه کننده “نستین” واقعاً یک سرمایه گذار بود و نمی خواست با نام تهیه کننده شناخته شود. در نتیجه قرارداد به نام من بسته شد. یک هفته قبل از فیلمبرداری، سرمایه گذار جواب تلفن من را نداد و من پس از آن دانست که او ایران را ترک کرده است».

وی اضافه کرد: «در همین حال، فقط پنج روز فرصت داشتم تا پول جمع کنم و فیلم را تهیه کنم زیرا داستان آن را دوست داشتم و اولویتم شد و خیلی دوست داشتم آن را بسازم».

همانطور که کارگردان نظر خود را درباره نمایش فیلم در “هنروتجربه” توضیح داد: «هنروتجربه فیلم های کوتاه را به خانه ها، صفحه ها، تلفن های همراه و تبلت ها به اکران سینما آورده است و من از این گروه بسیار سپاسگزارم».

شایان ذکر است که فیلم کوتاه «نیستن» هفتمین فیلم علی میانجی است و فیلمبرداری آن به طور کامل در تهران، در خیابان کریم خان، میدان تجریش و خیابان ایرانشهر انجام شده است