JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

وزیر دفاع اسرائیل بر ضرورت ادامه فشار بر تهران تأکید می کند


دفتر وزیر دفاع اسرائیل همچنین اعلام کرد که در این جلسه چالشها و تغییرات مختلف در وضعیت عملیاتی خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دفتر وزیر دفاع اسرائیل افزود که بنی ضرورت ادامه فشار بر رژیم ایران تأکید کرد. وی آمادگی اسرائیل را برای مقابله با اقدامات منطقه ای ایران و سلاح های هسته ای اعلام کرد.

در آغاز سفر دو روزه خود ، میلی عصر پنجشنبه با رئیس ستاد مشترک ارتش در پایگاه تل آویو دیدار کرد. در این جلسه تعدادی از مقامات ارشد نظامی اسرائیل و آمریکا حضور داشتند.

مارک میللی پیش از سفر به اسرائیل به افغانستان ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی سفر کرده بود.

بنی گانتز در دیدار خود با مارک میللی تأکید کرد که حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه “یک عنصر مهم در ثبات منطقه است که باید حفظ شود.”

آویو کوچاوی رئیس ستاد اسرائیل نیز در دیدار خود با مارک ملی بر اهمیت همکاری استراتژیک بین دو کشور تأکید کرد.

لازم به ذکر است که ایران کشته شدن دانشمند بزرگ را در برنامه صنایع هسته ای و دفاعی خود 3 هفته پیش در حومه تهران به اسرائیل نسبت می دهد.

اما مقامات اسرائیلی تاکنون در مورد کشته شدن محسن فخری زاده سکوت کرده اند.با این حال نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد آمریکایی تأیید کرد که اسرائیل پشت سر "ذهن متفکر" برنامه هسته ای ایران است.

علاوه بر این ، کانال 13 اسرائیلی اخیراً یک فیلم مستند پخش کرده است که حاوی بازسازی فرضی کشته شدن محسن فخری زاده است ، که وی آن را به طور ضمنی یکی از اقدامات انجام شده در پایان ریاست یوسی کوهن بر موساد اسرائیل می داند.

ساعاتی پس از دستگیری پدر و برادرش ... خواهر نوید افکاری من: آنها قبر برادرم را خراب کردند


ساعاتی پس از دستگیری پدر و یکی از برادران نوید ، نوید ادکاری به مدت چندین ساعت در مقابل قبر نعید افکاری ، روز گذشته پنجشنبه ، خواهر نوید افکار ، الهام ، در حساب اینستاگرام خود اعلام کرد که قبر برادرش تخریب شده است.


عصر پنجشنبه ، هفدهم دسامبر ، ایلهام اندیشه های من ، با ضمیمه تصویری از قبر برادرش پس از تخریب ، نوشت: "آنها تهدید کردند ، تخریب کردند ، دستگیر شدند ، به نام نوید در قلب شما چه خواهید کرد؟"


قابل ذکر است که نوید افکاری یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آگوست 2018 است و علی رغم اعتراضات گسترده نسبت به حکم اعدام علیه وی ، در تاریخ 12 سپتامبر سال 2020 توسط دستگاه قضایی ایران اعدام شد. علاوه بر این ، دو تن از برادران نوید ، حبیب و وحید افکاری ، همزمان با اعدام نوید ، در ابتدای ماه سپتامبر به سلول انفرادی منتقل شدند و آنها بیش از 106 روز در آنجا بوده اند.


فشارهای امنیتی بر خانواده افکاری بیشتر شد. ممنوعیت حضور در مزار نوید در چند هفته گذشته ، دستگیری چندین ساعته پدر و برادرش ، دیروز پنجشنبه ، و رد بنای یادبود سنگ قبر ، علاوه بر کارشکنی در قبر نوید افکاری ، که خواهرش درباره آن صحبت کرده است ، آخرین آزارها و فشارها بر این خانواده است.


قابل ذکر است که سرویس های امنیتی و قضایی ایران سابقه طولانی در آزار و اذیت خانواده های فعالان سیاسی و تظاهرکننده هایی دارند که در جریان اعتراضات کشته شدند یا با تصمیم دادگاه انقلاب در زندان ها اعدام شدند. در میان این آزارها و فشارها ، مراسم خاکسپاری ممنوع است و در بسیاری از موارد محل دفن پنهان است و برای خانواده های آنها افشا نمی شود.


دستگیری و در بعضی موارد آدم ربایی اعضای خانواده و تخریب سنگ قبرها از دیگر موارد فشار بر خانواده ها است.

بازداشت پدر و برادر نوید افکاری بر سر مزار او


بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، پدر و برادر نوید افکاری که روز پنجشنبه بر سر مزار او در روستای سنگر رفته بودند، چندین ساعت بازداشت و سپس آزاد شدند.

وب‌سایت خبری ایران وایر و برخی فعالان مدنی اعلام کردند ماموران امنیتی روز پنجشنبه ۲۷ آذرماه حسین افکاری و پسرش حمید افکاری را در حالی که در حال تمیز کردن حوالی مزار نوید بودند، بازداشت کردند.


این منابع گفتند که مأموران وزارت اطلاعات "حسین افکاری" و "حمید افکاری" را که مشغول تمیز کردن و آماده سازی مقبره نود بودند ، برای قرار دادن سنگ قبر دستگیر و بردند.


این منبع افزود خانواده افکاری در این مدت تحت فشار بودند که سنگ قبر قرار ندهند.


قابل ذکر است که یاد و خاطره چهل نید ایدکاری در ماه اکتبر بر سر مزار وی در روستای سنکار برگزار شد.

 

همچنین قابل ذکر است که پس از اعدام نوید افکار در سپتامبر گذشته ، دو برادر وی ، وحید و حبیب ، هنوز در سلولهای انفرادی در زندان عادل آباد نگهداری می شوند.


علاوه بر این ، حکم اعدام من علیه نوید افکار من واکنش های گسترده ای را در پی داشت و تعدادی از کشتی گیران و ورزشکاران از سراسر جهان خواستار ممنوعیت اعدام نوید بودند.

در طی دو ماه حداقل ۱۴ کودک در ایران خودکشی می کنند


در طی دو ماه حداقل ۱۴ کودک در ایران خودکشی کردند
براساس گزارش ها از داخل ایران ، طی دو ماه گذشته ۱۴ کودک به دلیل خودکشی جان خود را از دست داده اند.

قابل ذکر است که پدیده خودکشی کودک و نوجوان در ایران به دلیل مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی از اکتبر گذشته افزایش یافته و همچنان ادامه دارد.

محمد مهدی تینکویان ، دستیار وزیر ورزش و جوانان ، نسبت به خودکشی در کودکان زیر ۱۵ سال هشدار داد و گفت که سن خودکشی کاهش یافته و میزان آن افزایش یافته است.

این مقام دولتی آماری از خودکشی کودکان ارائه نکرده است ، اما طبق آمار قبلی که توسط سازمان پزشکی قانونی صادر شده ، میزان خودکشی سالانه در میان نوجوانان ایرانی از ۷ درصد فراتر می رود.

با این حال ، هیچ شفافیتی در اخبار مربوط به خودکشی وجود نداشت و در برخی موارد علت مرگ علنی نشد.

 تاریخچه برخی خودکشی ها ، طبق منابع رسمی

در تاریخ ۳۰ نوامبر ، پلیس هرمزگان اعلام کرد که دو دختر ۸ و ۱۲ ساله به دلیل "مشکلات خانوادگی" در شهر بندرعباس خودکشی کرده اند و یکی از آنها فوت کرده است. غلامرضا جعفری ، فرمانده پلیس هرمزگان ، گفت که این دو دختر به دلیل "اختلافات شدید خانوادگی" و تحت تأثیر "خودکشی یک دوست" خودکشی کردند.

روز شنبه ، ۱۲ دسامبر ، پسر بچه ای ۱۲ ساله در منطقه سعدآباد تهران بر اثر اصابت گلوله به کلت کمری جان خود را از دست داد.

به گزارش روزنامه "ایران" ، این پسر قبل از خودکشی انگیزه های خود را جلوی دوربین بیان کرده و به مدت ۱۲ دقیقه یک کلیپ ویدیویی از خود به جای گذاشته و در آن گفته است که از زندگی "خسته" است و نمی تواند آن را ادامه دهد. طبق تحقیقات جنایی پلیس ، والدین این کودک ۱۲ ساله مدتی قبل از هم جدا شدند و او با پدرش که پزشک بود زندگی می کرد.

در همین حال ، پلیس آبادان روز شنبه ، ۱۲ دسامبر ، گزارش داد که یک پسر ۱۷ ساله در روستای ابوشناک اقدام به خودکشی و مرگ یک پسر ۱۷ ساله کرده است. پلیس اظهار داشت که مرد جوان با حلق آویز خودکشی کرد.

روز شنبه ، ۱۲ دسامبر ، پلیس تهران در غرب پایتخت خبر از خودکشی پسر ۱۶ ساله ای داد که خود را از طبقه پنجم ساختمان انداخت. وب سایت "رکنا" نوشت: "محققان در تحقیقات میدانی دریافتند که پسر نوجوان با خانواده خود در تضاد نیست و تنها سناریویی که در تحقیقات یافت شد فرضیه خودکشی وی تحت تأثیر بازی مومو بود."

عصر روز یکشنبه ، سیزدهم دسامبر ، آریان اچ ، پسری ۱۳ ساله در مهاباد بر اثر دار آویختن و خودکشی درگذشت. انگیزه خودکشی اعلام نشده است اما به گفته سایت خبری "کردبا" این کودک در منطقه "تیپ تیپ" در جنوب مهاباد که منطقه ای با شرایط اقتصادی نامناسب است زندگی می کند.

به دلیل ادامه بازداشت ایرانی ها ، ایرانی ها خواستار تحریم گردشگری ترکیه هستند

به دلیل ادامه بازداشت ایرانی ها در ترکیه، ایرانی ها خواستار تحریم گردشگری ترکیه هستند


به دلیل ادامه بازداشت ایرانیان در داخل ترکیه ، بسیاری از شهروندان ایرانی خواستار تحریم گردشگری ترکیه هستند.


همه چیز از آنجا آغاز شد که روزنامه ترک صباح گزارش داد ترکیه 11 نفر را به ظن جاسوسی برای ایران دستگیر کرده است.


و اطلاعات ترکیه اعلام کرد که تحقیقات خود را آغاز کرده و 11 شهروند ترکیه را به ظن جاسوسی برای رژیم ایران دستگیر کرده است.

وی گفت که آنها اعضای باند قاچاق مواد مخدر ناگی شریفی زندیشتی بوده و در آدم ربایی حبیب کعاب ، ملقب به اسود نقش داشتند.


به گفته سرویس اطلاعاتی ترکیه ، یازده نفری که توسط پلیس بازداشت شده اند شهروندان ترکیه هستند و با اتهاماتی مانند "استفاده از سلاح برای سلب آزادی شخص" روبرو هستند.


این امر پس از ربودن حبیب اسیوت پس از ورود به ترکیه و انتقال وی به ایران صورت می گیرد.


آغاز این بحران دیپلماتیک زمانی بود که شعری به نقل از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و برخی از ابیات وی باعث ایجاد بحران دیپلماتیک بین ترکیه و ایران شد.


این شعر به تقسیم اسکان آذربایجانی ها در کنار رود ارس اشاره دارد که امروز مرز ایران و آذربایجان را تشکیل می دهد.


ایران این را نقض حقوق حاکمیت خود در استانهای شمالی خواند.


سپس وزارت امور خارجه ایران سفیر ترکیه در تهران را احضار کرد و ترکیه را مجبور کرد سفیر ایران را به اتهام توهین به اردوغان احضار کند.


مسائل همچنان بین دو طرف متشنج است و شهروندان ایرانی را مجبور به لغو گردشگری ترکیه می کند