JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

ایران تا سال 2030 با بحران طوفانی جمعیت روبرو است.

ایران تا سال 2030 با بحران طوفانی جمعیت روبرو است

محمد جواد محمودی، کمیته سیاستگذاری جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در ایران ، هشدار داده است که این کشور تا سال 2030 با بحران طوفانی جمعیت روبرو خواهد شد.

محمودی انتظار داشت نرخ رشد جمعیت در ایران بین سالهای 2030 تا 2035 به صفر درصد برسد.

وی توضیح داد که دلیل این امر افزایش نرخ مهاجرت به خارج از کشور و گرایش مردم ایران به داشتن فرزند کمتر و همچنین افزایش سن بخش بزرگی از جمعیت است.

محمودی در سخنرانی با عنوان “دلایل کوچک شدن سرشماری جمعیت ایران” ، خاطرنشان کرد: سالانه 100000 ایرانی از کشور مهاجرت می کنند.
این امر باعث می شود سرعت رشد پایین تر از حالت عادی باشد.

محمودی خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد انتظار داشت که جمعیت ایران به 95 یا 96 میلیون برسد و با صفر درصد با 2030 وجود ندارد.

رشد جمعیت در ایران طی یک دهه گذشته کاهش یافته است ، زیرا نرخ رشد از 1.29 درصد در سال 2011 به کمتر از یک درصد در سال 2019 کاهش یافته است.

اظهارات محمودی بعد از آنکه راهنمای انقلاب اسلامی ، آیت الله علی خامنه ای ابراز نگرانی در این زمینه کرد و بیش از یک بار سیاست تنظیم خانواده را مقصر دانست.

خامنه ای با اشاره به افزایش تعداد ولادت ها در هند و چین ، گفت: دو کشور “بستر رشد این جمعیت را فراهم کرده اند” و در عین حال خواستار افزایش جمعیت ایران شدند.

قابل توجه است که جمعیت ایران در سال 2020 به 84 میلیون نفر رسیده است ، به این ترتیب ایران از نظر تراکم جمعیت در رتبه 18 کشورها قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد