JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

تاکید ایران و سوریه بر گسترش روابط اقتصادی، علمی و پژوهشی

تاکید ایران و سوریه بر گسترش روابط اقتصادی، علمی و پژوهشی

در جریان گفتگو میان ایران و سوریه که عصر سه‌شنبه در وزارت علوم سوریه در دمشق برگزار شد، دو طرف بر تقویت و توسعه همکاری‌های علمی میان دو کشور تأکید کردند.

نشست به ریاست “بسام ابراهیم” وزیر علوم سوریه و ” حسن دانایی فر” مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با سوریه و عراق برگزار شد.

گفتگو میان ایران و سوریه به نیازهای بازار کالاها و مواد غذایی و کالاهای مصرفی دو کشور و نیاز به یافتن سازوکارها و ابزارهای لازم برای گردش کالا و مواد بین دو کشور پرداخت.


وی همچنین بر لزوم تأمین الزامات اقوام خود به گونه ای تأکید کرد که در مواجهه با اقدامات اقتصادیاجباری یکجانبه ، در تقویت مواضع آنها کمک می کند.

“حسن دانایی فر” بر ارتقاء و توسعه روابط علمی و پژوهشی بین دو کشور تأکید کرد.

در این جلسه وزیر به روابط علمی برجسته بین تهران و دمشق و برنامه های همکاری علمی ، فرهنگی و پژوهشی بین دو کشور اشاره کرد.

ابراهیم گفت: “مراکز تحقیق و توسعه ایران در زمینه های مختلف ، به ویژه در زمینه پزشکی ، فناوری نانو و سلولهای بنیادی پیشرفت چشمگیری داشته اند.”

دانایی فر با اشاره به اهمیت تقویت روابط علمی و پژوهشی بین دانشگاههای ایران و سوریه گفت: “این شرایط نیازمند تلاش مضاعف برای دستیابی به بهترین نتایج در پروژه های علمی است.”

دو طرف بر لزوم بالا بردن همکاری های اقتصادی و مبادله تجاری تا سطح روابط برجسته سیاسی موجود بین دو کشور برای رویارویی با چالش های مشترک تأکید کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد