JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

انتخابات میان دوره‌ای مجلس همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود

انتخابات میان دوره‌ای مجلس همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان “عباسعلی کدخدایی” گفت: انتخابات میان دوره‌ای مجلس همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها برگزار می‌شود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود که صبح امروز در محل این شورا برگزار شد.

عباسعلی کدخدایی اظهار داشت: پیش نویس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به تصویب رسیده است که مغایر با شرع و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: تاکنون تصمیمی از مجلس یازدهم دریافت نکرده ایم و تصمیمات شورا مربوط به تصمیمات مجلس دهم است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به فعالیت های این شورا از ۴۰ سال پیش ، اظهار داشت: در چهل سال گذشته ، مجلس ۳،۳۴۶ تصمیم به شورای نگهبان ارسال کرده است که ۴ هزار و ۸۰۰ مورد از آن اظهار نظر کرده است. این تصمیم ممکن است چندین بار بین پارلمان و شورای نگهبان تصویب شود.

کدخدایی اظهار داشت: از بین این تعداد تصمیم گیری شده به شورای نگهبان ، ۲۲۱۴ مورد تصویب قانون و ۱۳۳۲ توسط طرح تصویب شده است.
افزودن: ۲۹۸۳ تصمیم مصوب شورای نگهبان و ۳۶۳ تصمیم غیرقانونی و غیرقانونی است.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: از سال ۱۹۵۰ تاکنون حدود ۵۰۲ قانون توسط شورای وزیران به شورای نگهبان ارسال شده است: ۴۵۸ قانون تصویب شده است و ۳۸ قانون توسط شورای نگهبان به چالش کشیده شده و به کابینه بازگردانده شده است ، پس از آن منتشر و اصلاح شده است.

عباسعلی کدخدایی: تا امروز ۱۲انتخابات ریاست جمهوری سراسری و ۱۱ انتخابات سراسری برای مجلس داشته‌ایم

وی افزود: “در چهل سال گذشته ، ما ۱۲ انتخابات ملی ریاست جمهوری ، ۱۱ انتخابات سراسری برای مجلس و پنج مورد برای مجلس خبرگان برگزار کردیم که تحت نظارت شورای نگهبان بود.”

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی درباره نظر دیوان عدالت اداری در مورد وظایف شوراها گفت: براساس ماده ۱۱۰ قانون اساسی ، وظایف شوراها وظایف نظارتی است و نمی توانند وارد بحث های اجرایی شوند.

وی همچنین درباره برگزاری انتخابات میان دوره ای برای انتخاب حوزه های انتخاباتی بدون نماینده گفت: طبق قانون باید دو هفته پس از انتخابات ، انتخابات در مناطقی برگزار شود که به دور دوم رفتند.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با برگزاری انتخابات میان دوره ای برای تعیین حوزه های انتخاباتی بدون نماینده گفت: این انتخابات میان دوره‌ای مجلس همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد