JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

یک اقتصاددان ایرانی: نرخ تورم حد اقل 60٪ است …

احسان سلطانی ، محقق و اقتصاددان ایرانی ، با انتقاد از “جعل اعداد” توسط مرکز آمار ایران گفت: نرخ تورم واقعی سالانه در ماه آگوست حداقل ۶۰ درصد است.

سلطانی در مصاحبه ای که روز یکشنبه ، ۳۰ شهریور منتشر شد ، گفت: “من فکر می کنم مراکز آمار دستورات دولت را اجرا می کنند و در واقع آنچه دولت می خواهد را اعلام می کنند و خواهیم دید که اعداد به وضوح جعل شده است.

این اقتصاددان ایرانی با اشاره به علت عدم اعلام مرکز آمار بیش از ۶۰ درصد نرخ تورم گفت: موضوع کاملاً واضح است ؛ مرکز آمار در ایران نهادی است که رئیس آن از طرف دولت منصوب می شود و بنابراین هر آنچه دولت می گوید و می خواهد به عنوان نرخ تورم اعلام شود. .

سلطانی با اشاره به اینکه مرکز آمار اعلام کرده است نرخ تورم قیمت دخانیات در آگوست امسال نسبت به مرداد سال گذشته کمتر از ۳۰ درصد است ، گفت: هر کسی که به هر طریقی با دخانیات سر و کار دارد می داند از آگوست سال گذشته تا در آگوست سال جاری قیمت توتون حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ درصد افزایش یافت.

وی همچنین با اشاره به اینکه وابستگی به دلار یکی از دلایل تورم بالا و افزایش قیمت کالاها و خدمات بود ، خاطرنشان کرد: قیمت لوازم خانگی ۱۵۰ درصد افزایش یافت.

به گفته این اقتصاددان ، در شش ماه آینده قیمت ها افزایش می یابد و تورم از ۶۰ یا ۷۰ درصد فراتر می رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد