JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

صادرات ایران به ترکیه در یک سال چهار برابر شد

تصویر لینک

مرکز آمار ترکیه ، شنبه گذشته ، اظهار داشت که کل واردات این کشور از ایران در 9 ماهه نخست سال جاری بالغ بر 782 میلیون دلار بوده است و این تعداد در مدت مشابه سال گذشته به 3 میلیارد و 280 میلیون دلار رسیده است. بنابراین صادرات ایران به ترکیه طی یک سال بیش از چهار برابر کاهش یافته است.

در مورد نه ماهه نخست سال 2018 ، یعنی قبل از تحریم های آمریکا ، صادرات ایران به ترکیه به 5 میلیارد و 750 میلیون دلار رسیده است.

در حالی که مرکز آمار ترکیه این رقم را در مورد واردات از ایران طی 9 ماه نخست سال جاری گزارش کرده است (782 میلیون دلار) ، مهدی میراچورفی ، مدیرکل گمرک ایران ، روز شنبه گفت صادرات ایران به ترکیه در هفت ماه نخست سال ایران است. (از 20 مارس 2020) مبلغ 1.489 میلیارد دلار بود که کاملاً با آمار ترکیه مغایرت دارد.

مرکز آمار ترکیه همچنین می گوید که در 9 ماه اول سال 2020 ، این کشور حدود 1.5 میلیارد دلار به ایران صادر کرده است که 25 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

اما آماری که مهدی میراچورفی ارائه کرده نشان می دهد که در هفت ماه نخست سال جاری ایران (از 20 مارس 2020) واردات از ترکیه به 2 میلیارد و 234 میلیون دلار رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد