JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

بازگشت سلادون‌های ایران از چین به موزه ملی

تصویر لینک

مدیرکل موزه ملی ایران گفت: 14 قلم غذای سلادون که تحت عنوان "سلادون‌های لونگ چوان و جهانی شدن" در چین به نمایش گذاشته شد ، به موزه ملی ایران بازگردانده شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا در موزه ملی ایران ، گابریل نوکندی گفت: وی وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شد و پس از اتمام مراحل گمرکی با یگان حفاظت به موزه ملی ایران منتقل شد.

وی در مورد محدودیت های اپیدمی کرونا اظهار داشت: آنچه این نمایشگاه را از سایر رویدادهای مشابه متفاوت می کند ، شرایط و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا است و خوشبختانه تمام مراحل حمل و نقل و بازگشایی صندوق است.
با رعایت کلیه دستورالعملهای مربوطه و اقدامات خاص تجارت اجرا می شود.

وی ادامه داد: پس از استراحت و قرنطینه ، آثار این نمایشگاه توسط کمیته ای از کارشناسان ارشد وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بررسی و صحت و اعتبار آثار تأیید شد.

نوکندی درباره دستاوردهای این رویداد فرهنگی گفت: "این نمایشگاه به همراه بسیاری از موزه های مهم جهان سعی در نشان دادن بخشی از توانایی های غنی میراث فرهنگی ایران داشت." پس از این نمایشگاه ، بسیاری از موزه های چین مشتاق برگزاری نمایشگاه های مشترک بین ایران و چین هستند.

گنجینه عظیم این نمایشگاه با موضوع مشترک سلادون و حضور موزه های بزرگ در کنار یکدیگر نشان مشترک بودن مواریث فرهنگی و فرامرزی بودن آنها برای همه جهانیان است که نتیجه آن دوستی پایدار ملت ها به روش دیپلماسی فرهنگی محسوب می شود و همچنین این نمایشگاه گویای این است که ایران در گذشته با همتایان و دولت های بزرگ هم عصر خود روابط نزدیک و گسترده ای داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد