JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

سخنگوی وزارت امور خارجه تغییر مرزهای ایران پس از توافق ارمنستان و آذربایجان را انکار می کند

تصویر لینک

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هرگونه تغییر در نوار مرزی ایران و از بین رفتن یک راهرو ترانزیتی به ارمنستان ، پس از توافق آتش بس بین آذربایجان و ارمنستان را انکار کرد.

خطیب زاده امروز ، دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران ، تغییر در مرزهای شمال غربی ایران را تکذیب کرد و گفت: در این منطقه ، مرزها تغییر نکرده اند و تهران هیچ تغییری را خارج از آنچه اعلام شده ، نمی پذیرد.

قابل ذکر است که هفته گذشته ، باکو پس از حدود یک ماه و نیم جنگ در منطقه قره باغ کوهستانی و پس از پیشروی آذربایجان در جنوب منطقه ، نزدیک مرز ایران ، باکو توافق نامه آتش بس با ارمنستان را امضا کرد و به این ترتیب جنگ بین دو کشور پایان یافت.

در پی این واقعه ، خبرگزاری فارس ، نزدیک به سپاه پاسداران ، در مقاله ای نوشت که پیامدهای این توافق نامه درباره ایران "از دست دادن نوار مرزی با ارمنستان" و "همسایگی کامل در شمال با آذربایجان" بود.

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران نگرانی ها در مورد پیامدهای منفی اقتصادی و جغرافیایی آتش بس را بی اساس توصیف کرد.

سعید خطیب زاده ، امروز ، دوشنبه ، در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: "طبیعی است که ما از مقاله منتشر شده فهمیدیم که آن راهرو یک گذرگاه ساده است ، امنیت و امور مربوط به آن باید مورد بحث قرار گیرد و تهران موضوع را از نزدیک دنبال می کند."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد