JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

خواندنی‌های پیشنهادی چهارمین روز «کتابخوانی ملی»

تصویر لینک

نظرسنجی "خواندن کتاب ملی" به مناسبت هفته کتاب در روز چهارم با پیشنهاداتی برای مطالعه ؛ از جمله این "فرهنگ لغت دهخدا" ، "از معبد آتش تا مسجد" ، "سایه درخشان" و "خونین" و کتاب های صوفیان ایران است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ، شیوع ویروس کرونا که از اواخر سال گذشته جهان و ایران را تحت الشعاع خود قرار داده است ، علاوه بر پیامدهای اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ، بر همه برنامه ریزی ها و سیاست ها در همه زمینه ها غلبه کرده است و این یکی از بزرگترین نتایج است. برای عرصه فرهنگی کشورمان ، این لغو بزرگترین رویداد در زمینه کتاب ، برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بود. جابجایی فزاینده کتابها با توجه به کرونا ، کتابهای دوستان و علاقه مندان به فضای مجازی را از همان ابتدا به خود جلب کرده است و ما از ابتدا شاهد جابجایی های مختلفی برای جلب توجه مردم به ویژه در روزهای قرنطینه کرونا بوده ایم. این بدون شک نوآوری هایی را با خود به همراه آورد.

تلاش ها ادامه دارد و نقطه عطف آن مربوط به هفته کتاب است ، هفته متفاوتی که به نظر می رسد تحت محدودیت ها و البته نوآوری هایی است که توسط نهادهای مختلفی که یک فرهنگ هفتگی پر جنب و جوش را دوست دارند ، به ویژه عدم جبران خسارت ، تعیین می شود. نمایشگاه بین المللی کتاب تهران.

به منظور ترویج کتابخوانی ، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حال حاضر بیش از 23300 عنوان کتاب در زمینه کودکان و نوجوانان بدون محدودیت و مطالعه آنلاین رایگان ارائه داده است. دسترسی به کتابخانه ملی دیجیتال که شامل 13000 عکس تاریخی ، 37000 نسخه خطی ، 15000 کتاب چاپ عالی ، 4000 لیتوگرافی ، 100000 پرونده و 220،000 نامه به اعضای خارج از سازمان است ، باز شده است. دسترسی آزاد به برخی از کارهای مرجع و تخصصی از انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی بدون نیاز به عضویت در اختیار عموم قرار گرفته است.

علاوه بر برنامه های واقع بینانه و مجازی تهیه شده برای هفته کتاب ، از جمله نظرسنجی ها و جلسات نهادهای مختلف مسئول نهادهای مختلف ، این سازمان همچنین "خواندن کتاب ملی" را با حضور و مشارکت شخصیت های تحصیل کرده و اهالی فرهنگ و هنر بررسی می کند تا پیشنهادهایی ارائه دهد. او شروع به خواندن کتاب کرد.

در رسوایی "خواندن کتاب ملی" ، روشنفکران به مردم توصیه می کنند که چه کتابی را بخوانند و به چه دلیلی.

پیشنهادات روشنفکران در روز چهارم این نظرسنجی به شرح زیر بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد