JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

ساعاتی پس از دستگیری پدر و برادرش ... خواهر نوید افکاری من: آنها قبر برادرم را خراب کردند


ساعاتی پس از دستگیری پدر و یکی از برادران نوید ، نوید ادکاری به مدت چندین ساعت در مقابل قبر نعید افکاری ، روز گذشته پنجشنبه ، خواهر نوید افکار ، الهام ، در حساب اینستاگرام خود اعلام کرد که قبر برادرش تخریب شده است.


عصر پنجشنبه ، هفدهم دسامبر ، ایلهام اندیشه های من ، با ضمیمه تصویری از قبر برادرش پس از تخریب ، نوشت: "آنها تهدید کردند ، تخریب کردند ، دستگیر شدند ، به نام نوید در قلب شما چه خواهید کرد؟"


قابل ذکر است که نوید افکاری یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آگوست 2018 است و علی رغم اعتراضات گسترده نسبت به حکم اعدام علیه وی ، در تاریخ 12 سپتامبر سال 2020 توسط دستگاه قضایی ایران اعدام شد. علاوه بر این ، دو تن از برادران نوید ، حبیب و وحید افکاری ، همزمان با اعدام نوید ، در ابتدای ماه سپتامبر به سلول انفرادی منتقل شدند و آنها بیش از 106 روز در آنجا بوده اند.


فشارهای امنیتی بر خانواده افکاری بیشتر شد. ممنوعیت حضور در مزار نوید در چند هفته گذشته ، دستگیری چندین ساعته پدر و برادرش ، دیروز پنجشنبه ، و رد بنای یادبود سنگ قبر ، علاوه بر کارشکنی در قبر نوید افکاری ، که خواهرش درباره آن صحبت کرده است ، آخرین آزارها و فشارها بر این خانواده است.


قابل ذکر است که سرویس های امنیتی و قضایی ایران سابقه طولانی در آزار و اذیت خانواده های فعالان سیاسی و تظاهرکننده هایی دارند که در جریان اعتراضات کشته شدند یا با تصمیم دادگاه انقلاب در زندان ها اعدام شدند. در میان این آزارها و فشارها ، مراسم خاکسپاری ممنوع است و در بسیاری از موارد محل دفن پنهان است و برای خانواده های آنها افشا نمی شود.


دستگیری و در بعضی موارد آدم ربایی اعضای خانواده و تخریب سنگ قبرها از دیگر موارد فشار بر خانواده ها است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد