JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

روستاییان بلوچستان ، ایران بی خانمان و بی آب هستند

روستاییان در بلوچستان ، ایران بدون وطن و بی آب هستند

عبدالعزیز بلوچجی ، رئیس سابق شورای شهر نخشهر ، با بیان اینکه برخی از روستاهای سیستان و بلوچستان از آب آشامیدنی محروم هستند ، گفت: ساکنان یکی از روستاها تا چند ماه پیش شناسنامه نداشتند.


بلوچ چی گفت: "روستای بون که 5000 نفر جمعیت دارد ، فاقد هرگونه حمل و نقل است و بسیاری از زنان باردار قبل از رسیدن به بیمارستان به دلیل برجستگی های اضافی در جاده زایمان می کنند."


بلوچ جی خاطرنشان کرد که "مشکل مشابهی در روستای زردان در شهرستان نیک شهر وجود دارد."


این مقام سابق در نکشهر همچنین اظهار داشت که مردم زردان "تا چند ماه پیش کارت شناسایی نداشتند" و اکنون برای آنها گواهی صادر شده است. و اینکه "افراد فاقد مدارک هویتی نمی توانند کار پیدا کنند و در فقر زندگی کنند."


بلوچ جی افزود: "میزان بیسوادی در روستاهای نیکشهر زیاد است و کودکانی که شناسنامه ندارند ، به دلیل عدم توانایی تحصیل مجبور به کار می شوند."


به گفته شهردار سابق نیکشهر ، مشکل کمبود آب هنوز در جنوب استان وجود دارد و آب توسط تانکرها به شهروندان تأمین می شود. وی گفت: در شهرستان دشتیاری بیش از هزار خانوار از آب آشامیدنی محروم هستند.


مشکل آب آشامیدنی و بهداشت در منطقه سیستان بلوچستان در حالی است که معین الدین سعیدی ، نماینده پارلمان چابهار ، از نحوه ارائه خدمات به منطقه اخیرا انتقاد کرد و گفت: او از طریق "روسپیگری" خودکشی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد