JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

وزیر پیشین ایران: 105 منطقه از برنامه های درسی و امکانات محروم شده اند


وزیر پیشین ایران: ۱۰۵ منطقه از برنامه های درسی و امکانات محروم شده اند

علی اصغر فانی ، وزیر سابق آموزش و پرورش در ایران ، با ارائه آماری از شیوع تبعیض در سیستم آموزش و پرورش ایران ، نسبت به وجود فاصله زیادی در سطح تحصیلات بین تهران و مناطق محروم در این کشور هشدار داد.


علی اصغر فانی ، مسئول وزارت آموزش و پرورش در دولت حسن روحانی ، اخیراً این آمار را ارائه داده است.


وزیر پیشین خاطرنشان کرد: طبق 14 شاخص مصوب وزارت آموزش و پرورش ، از 750 منطقه آموزشی در سراسر ایران ، 105 منطقه از مناطق آموزشی محروم هستند.


اصغر فانی گفت که از 40 منطقه گذشته ، 35 کشور در کشور وجود دارد "جایی که ریاضیات و علوم به هیچ وجه تدریس نمی شوند ، به این معنی که پزشکان ، پرستاران و مهندسان هرگز وارد تشکیل جامعه در 35 منطقه ایران نخواهند شد."


همانطور که وزیر آموزش و پرورش سابق ایران گفت ، در این چهل منطقه 12000 دانش آموز در کلاس چهلم وجود دارد که فقط 500 نفر از آنها ریاضیات ، حدود 9000 نفر ادبیات و علوم انسانی و بقیه علوم تجربی می خوانند.


فانی با اشاره به سطح بالای تحصیلات و حضور بسیاری از م institutionsسسات آموزشی و ترویجی در تهران ادامه داد: شاید باورتان نشود اما بسیاری از دانش آموزان کلاس دوازدهم این مناطق حتی نمی دانند چگونه تست بزنند ، آنها نمی دانند با یک مداد سیاه کجا. دانشجو در این مرحله نمره قابل قبولی کسب کرده است ، اما نمی داند چگونه شاخه دانشگاهی را انتخاب کند.


در حالی که وزارت آموزش و پرورش ایران آماری را درباره تحصیلات ترک تحصیل ، به ویژه برای دانش آموزان دختر ارائه نمی دهد ، وزیر سابق آموزش و پرورش در مورد 105 منطقه مدارس گفت: "به طور معمول ، میزان زاد و ولد دختران و پسران" برابر است ... اما می بینیم که فقط 25 تا 30 درصد دانش آموزان این مناطق. مناطق [محروم] دختران هستند. "


وی همچنین در مورد شاخص "پیشرفت تحصیلی" برای دانش آموز از یک سطح تحصیلات به یک سطح آموزش عالی صحبت کرد: "در چهل منطقه گذشته از 750 منطقه آموزشی کشور" ، وی گفت: "تعداد دانش آموزان در مرحله اول متوسطه (دوره راهنمایی) کاهش یافته است. به نصف


این بدان معناست که از 100 دانش آموز کلاس ششم ، فقط 50 دانش آموز به کلاس هفتم می روند.


وی گفت که نیازی به آموزش "این تعداد حسابدار" در این مناطق نیست و مقامات وزارت معارف فقط به "آمار" فکر می کنند.


اظهارات وزیر سابق آموزش و پرورش در شرایطی است که با گسترش کرونا در این کشور ، وضعیت آموزش به ویژه در مناطق محروم ایران متشنج شده و گزارش های مختلف حاکی از افزایش تعداد دانش آموزانی است که در این مناطق تحصیل را ترک کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد