JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

تهران تا روز پنجشنبه در حالت آماده باش است

هشدار هواشناسی درباره آلودگی هوا در ۷ شهر ایران


سازمان هواشناسی ایران نسبت به آلودگی شدید هوا در هفت شهر بزرگ کشور از جمله تهران ، تبریز ، مشهد ، اصفهان ، اراک ، قم و کرج تا پنجشنبه آینده هشدار داده است.


در همین زمان ، شاخص آلودگی هوا در برخی مناطق استان تهران از مرز 200 و در برخی مناطق به بیش از 186 رسید و اورژانس در تهران وضعیت هشدار را برای تمام روزهای هفته آینده اعلام کرد.


طبق دستورالعمل های مشترک مراکز پایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کشور ، پس از رسیدن شاخص به 150 به بالا و پایداری آلودگی مورد انتظار ، شهرها باید به حالت تعلیق درآیند.


عبدالرضا جراجولی ، دستیار فرماندار تهران در امور مدنی ، گفت اقدامات استانداری تهران برای کاهش آلودگی هوای پایتخت طی 10 روز گذشته بی نتیجه بوده است.


در اخطار نارنجی سازمان هواشناسی ایران که عصر جمعه در اوایل دی ماه صادر شد ، افزایش تراکم آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در روز شنبه ، 2 ژانویه در استان های تهران ، کرج ، قم و مشهد وجود دارد.


سازمان هواشناسی ایران به مقامات توصیه کرد که تردد وسایل نقلیه را محدود کرده و فعالیت واحدهای صنعتی را کنترل کنند.


 وی همچنین از مردم خواست "بی مورد سفر نکنند و از فعالیت بدنی و ورزش در فضای باز خودداری کنند."


پیمان صابریان ، رئیس مرکز اورژانس در تهران نیز اعلام کرد که هشدار سطح نارنجی شماره 4 اورژانس تهران در مورد آلودگی هوا از عصر جمعه فعال شده است.


صابریان با اشاره به اینکه آلودگی هوا باعث بروز مشکلات قلبی و ریوی می شود ، تأکید کرد که "اکنون شاخص کیفیت هوا در برخی مناطق تهران از 180 فراتر رفته است که برای همه گروه ها ناسالم است".

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد