JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

ایران از ممنوعیت ورود افغان به خاک خود خبر داد


مقامات جمهوری اسلامی از ممنوعیت ورود افغان به خاک خود خبر دادند و از ایجاد اردوگاه‌هایی برای اسکان موقت مهاجران افغانستان در استانهای مرزی در شرق ایران خبر داده بود.

حسین قاسمی، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ایران، از صدور دستورالعمل به استانهای خراسان جنوبی، سیستان بلوچستان و خراسان رضوی خبر داد.

قاسمی توضیح داد که در این بیانیه آمده است: «در صورت حضور اتباع افغانستان در مرزها آن‌ها به کشور خود بازگردانده خواهند شد و نیروهای مستقر در مرز برابر ابلاغیه‌های صادره مانع ورود احتمالی مردم افغانستان خواهند شد».

همزمان، مهدی محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور، ممنوعیت ایجاد اردوگاه ها برای پذیرش پناهندگان و مهاجران جدید افغان را تایید کرد.

بر اساس اظهارات مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت، تصمیم برای ممنوعیت ورود افغان ها و ایجاد اردوگاه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا صادر شد.

آنها تاکید کردند که به علت گسترش کرونا و افزایش شمار مبتلایان و قربانیان، محدودیت های شدیدی برای گذرگاه های مرزی مشترک بین ایران و افغانستان اعمال شد.

شایان ذکر است که پس از قدرت گرفتن نیروهای طالبان بر شهرهای مختلف افغانستان، گروهی از آسیب دیدگان به مناطق مرزی ایران پناه بردند، اما این افراد به افغانستان بازگردانده شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد