JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

بایدن رژیم جمهوری اسلامی را به همکاری با طالبان متهم کرد

رژیم جمهوری اسلامی

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، جو بایدن گفت که مقامات رژیم جمهوری اسلامی، چین، روسیه و پاکستان به دنبال هماهنگی، همکاری و تفاهم با رژیم طالبان هستند.

رئیس جمهور آمریکا ابراز اطمینان کرد که چند کشور از جمله ایران، چین، روسیه و پاکستان در تلاش هستند تا با طالبان در زمینه‌ های مورد اختلاف به تفاهم و هماهنگی برسند.

اظهارات بایدن در دیدار دیروز، سه شنبه ۱۶ شهریور، با خبرنگاران ارائه شد و توضیح داد: «همه این کشورها اکنون در تلاش هستند تا بفهمند طالبان چه می‌ کند».

در همین حال، یو اس نیوز گزارشی را منتشر کرد نشان داد که به گفته یک منبع آگاه، مقامات رژیم جمهوری اسلامی و چین در حال بررسی حضور نظامی در پایگاه هوایی بگرام افغانستان طی دو سال آینده است.

به گفته این منبع آگاه، چین مطالعات امکان سنجی را درباره اعزام کارکنان و نیروها در برنامه سرمایه گذاری اقتصادی به این پایگاه هوایی افغانستان انجام داده است.

در حالی که سخنگوی وزارت امور خارجه چین دیروز، سه شنبه ۱۶ شهریور، این گزارش ها را تکذیب کرد و اخبار مربوط به کنترل احتمالی چین بر پایگاه بگرام را “اطلاعات اشتباه” توصیف کرد.

یو اس نیوز همچنین در گزارش خود اشاره کرده است که چین پایگاه بگرام را تصرف نمی کند، اما قصد دارد پرسنل و تجهیزات خود را پس از دعوت دولت حاکم افغانستان به این پایگاه بفرستد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد