JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

با ویدیو| رهگیری شناورهای آمریکایی توسط شناورهای سپاه پاسداران

شناورهای آمریکایی

دیشب، پنجشنبه ۱۵ مهر، خبرگزاری صدا و سیما جمهوری اسلامی اعلام کرد که کشتی های گارد ساحلی و سپاه پاسداران شناورهای آمریکایی را رهگیری کرده اند.

شب روز گذشته خبرگزاری صدا و سیما ایران ویدئویی را منتشر کرد که در آن توضیح می داد قایق های تندرو متعلق به سپاه پاسداران یک کشتی آمریکایی را در آب های خلیج فارس رهگیری کرده اند.

تلویزیون دولتی ایران تصاویری را تهیه کرد که توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران با قایق های تندرو تهیه شده است و این تصاویر نشان می دهد شناورهای آمریکایی حامل پرچم آمریکا و همچنین بسیاری از مسافران آن است، در حالی که به نظر می رسد قایق های شناورهای سپاه آن را تعقیب می کنند.

نمایشگر ویدیو
00:00
01:05

در اولین واکنش آمریکا به این خبر، تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا که مقر کنونی آن در بحرین است گفت: «در چند روز اخیر خبری از وقوع چنین برخوردی به دست او نرسیده است».

شایان ذکر است که در اواخر سال ۱۳۹۹ سپاه پاسداران گزارش نیروی دریایی آمریکا را مبنی بر اینکه قایق های تندرو در تنگه هرمز باعث رویارویی جدی شده بود، تکذیب کرد.

ایالات متحده در آن زمان اعلام کرد که سپاه ۱۳ قایق تندرو مسلح را به کشتی های آمریکایی در تنگه هرمز فرستاده است، اما نیروهای آمریکایی با نزدیک شدن دو قایق ایرانی به آنها شلیک هشداردهنده شلیک کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد