JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

چرا رئیس بانک مرکزی ایران به ۱۰ سال زندان فقط محکوم شد؟!

رئیس بانک

سخنگوی دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی، ذبیح الله خداییان اعلام کرد که ولی‌الله، رئیس بانک مرکزی ایران به اتهام فساد، اهمال و سوءمدیریت به ۱۰ در زندان محکوم شد.

خدائیان اظهار داشت که محکومیت رئیس بانک مرکزی “ولی‌الله”، معاونت ارزی بانک “احمد عراقچی”، مشاور سابق رئیس بانک “میثم خدائی” و مدیر بین المللی همین بانک “رسول سجاد” تعویق شد به علت مرگ قاضی مسئول این پرونده است.

به گفته سخنگوی دادگاه دیروز، شنبه ۲۴ مهر، عراقچی به ۸ سال زندان، رسول سجاد به ۱۳ سال، و میثم خدائی به ۵ سال زندان محکوم شدند.

وی اضافه کرد که متهمان این پرونده به اتهام فساد و فروش ۱۶۰ میلیون دلار و ۲۰ میلیون یورو به صورت غیر قانونی متهم شده اند.

شایان ذکر است که احمد زرگر، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران و مسئول این پرونده، در ماه گذشته جان خود را از دست داد، و آن وقت اطلاعات در مورد رئیس جدید دادگاه ارائه نشده است.

سخنگوی دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی در مورد محکومیت فرشاد حیدری، معاون سابق بانک و رئیس بانک ملی ایران و یکی از متهمان این پرونده، خبر نداد.

از سوی دیگر، احمد عراقچی در مرداد ۹۷ گفت که خود و سایر متهمان بنابر دستورهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، شورای عالی امنیت ملی کشور، رئیس جمهور و به تایید رئیس کل بانک مرکزی این ارزها را در بازار توزیع کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد