JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

واکنش جمهوری اسلامی به حمله به کنسولگری خود در هامبورگ

حمله به کنسولگری

رسانه های آلمانی گزارش داده بودند که افراد ناشناس به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در هامبورگ حمله کرده و کوکتل مولوتف را به سمت آن پرتاب کرده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، دو نفر با پرتاب کوکتل مولوتف به سرعت متواری شدند که در اثر آتش سوزی به ساختمان سفارت خسارت وارد شد اما گزارشی از تلفات جانی گزارش نشده است.

کنسولگری ایران

به نوبه خود، پلیس آلمان بلافاصله مترو نزدیک به این کنسولگری را متوقف کرده است و اعلام کرد که در حال بررسی این حادثه و دوربین های مداربسته است.

♦     کنوانسیون وین

از سوی دیگر، روزنامه آلمانی «بیلد» گزارش داد که در پی این حادثه پلیس آلمان دو شهروند رومانیایی را به طور موقت بازداشت کرد اما پس از یک ساعت آنها را آزاد کرد.

در واکنش به این حادثه، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حمله به کنسولگری این کشور در هامبورگ را محکوم کرد.

کنسولگری ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه از دولت آلمان خواست تا در چارچوب “کنوانسیون وین” با جدیت و مسئولانه کار کند و خواستار تامین امنیت تأسیسات دیپلماتیک ایران شد.

وی اظهار داشت: «دولت جمهوری اسلامی انتظار دارد آلمان ضمن بررسی دقیق جزییات این حمله، با عامل یا عاملین آن برخورد کند و تدابیر پایدار و موثری را برای ممانعت از تکرار چنین تعرضاتی اتخاذ کند».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد