JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

قیمت قرص‌های ضد کرونای “فایزر و مرک” در ایران

قرص‌های ضد کرونای

بر اساس گزارش رسانه‌ها خبری، قرص‌های ضدکرونای “فایزر و مرک” از طریق شرکت‌های هندی در ایران توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدای آمریکا، شرکت مرک و فایزر طی قراردادی که تولید آن را ارزان‌تر می‌کند، مجوز این قرص‌ها را به یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سازمان ملل داده‌اند و این سازمان از طریق شرکتهای هندی خود در جمهوری اسلامی توزیع خواهد کرد.

صدای آمریکا  تایید کرد که طبق قرارداد توزیع قرص‌های ضد کرونای “فایزر و مرک” تا زمانی که بیماری کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک وضعیت اضطراری سلامت عمومی طبقه‌بندی شده است، هیچ حق امتیازی برای فروش قرص‌ها به فایزر پرداخت نخواهد شد. و بنابر این تاریخ و قیمت این قرص ها هنوز مشخص نشده است. 

از سوی دیگر، مقامات وزارت بهداشت در ایران پیشتر گفتند که دولت قصد دارد قرص‌های ضد کرونای محلی را در داخل کشور تولید کند زیرا واردات قرص‌ های ضد کووید-۱۹ بخشی از استراتژی وزارت بهداشت نیست.

شایان ذکر است که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در دی‌ ماه ۱۳۹۹ واکسن‌های آمریکایی و بریتانیایی کرونا را در جمهوری اسلامی ممنوع کرده بود.

پس از این اظهارات که خشم پزشکان و مردم ایران را برانگیخت، بسیاری از مقامات دولت جمهوری اسلامی از اظهارات خامنه‌ای دفاع کردند و تاکید کردند که ایران واکسن‌های داخلی برای کرونا تولید خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد