JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

واکنش تکان دهنده وزارت خارجه به کتک خوردن زن ایرانی در سفارت کنیا: «صلاحیت قضایی نداریم»

زن ایرانی

واکنش وزارت امور خارجه به ماجرای ضرب و شتم یک زن ایرانی تکان دهنده و غیرمنتظره بود چرا که مسئولان این وزارتخانه اعلام کردند که ما اختیار نداریم.

پس از انتشار فیلمی که در آن یک زن ایرانی مدعی مجروح شدن، کتک خوردن و توهین یکی از مقامات سفارت کنیا در تهران می شود، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه را انجام داده است.

وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای توضیح داد که بررسی‌هایش در این زمینه تمام شده اما در مورد رسیدگی ماهوی به پرونده‌هایی که جنبه قضایی دارند، فاقد صلاحیت است.

در بیانیه روابط عمومی وزارت امور خارجه آمده است: «در چند ماه گذشته فقط توانسته از طریق تعاملات دیپلماتیک این پرونده را پیگیری کند و اگر این زن همچنان شکایتی دارد باید از مجاری قانونی و قضایی موضوع را پیگیری کند».

کاربران شبکه های اجتماعی در روزهای اخیر ویدئویی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بودند که در آن این زن ایرانی گفته بود که ۲۳ سال کارمند سفارت کنیا در تهران بوده است.

وی اضافه کرد: «پس از ضرب و جرح خود و هتک حرمت خود به دست یکی از کارکنان این سفارتخانه شکایت کرد اما کارمندان سفارت کنیا در دادگاه حاضر نشدند و وزارت خارجه نیز در این مورد بر مصونیت دیپلماتیک کارمندان سفارت تاکید کرد».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد