JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

واشنگتن: «پیش از سفر به ایران وصیت‌نامه خود را بنویسید»


واشنگتن به ایرانیان خارج از کشور درباره سفر به ایران به دلیل خطر آدم ربایی، دستگیری خودسرانه، بازداشت دوتابعیتی و شدت شیوع کرونا هشدار داده و از آنها خواسته است که وصیت نامه خود را بنویسند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روبرت مالی، از ایرانیان خواست در صورت تصمیم به پاسخگویی به تماس های رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، غلامحسین محسنی اژه‌ای، وصیت نامه بنویسند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که شهروندان آمریکایی که به ایران سفر کرده بودند مورد آدم‌ ربایی، دستگیر و به اتهامات جدی متهم شده اند.

  • هشدار ایران به ایرانیان خارج از کشور: «به نفعتان است به کشور بازگردید»

بیانیه وزارت افزود: «مقام‌های ایرانی همچنان به زندانی کردن غیرمنصفانه شهروندان آمریکای، به ویژه شهروندان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی ، از جمله دانشجویان، روزنامه‌ نگاران، تاجران و دانشگاهیان، به اتهاماتی همچون جاسوسی و تهدید امنیت ملی ادامه می‌ دهند».

بیانیه واشنگتن همچنین تأیید کرد که آمریکا روابط دیپلماتیک یا کنسولی با ایران ندارد و بنابراین دولت آمریکا در صورت بروز مشکلات احتمالی نمی تواند خدمات فوری به شهروندان خود در ایران ارائه دهد.

وزارت خارجه آمریکا به شهروندانی که نیاز به سفر ضروری به جمهوری اسلامی دارند توصیه کرده است: «پیش از سفر به ایران وصیت‌ نامه خود را بنویسید و درباره سرپرستی احتمالی از فرزندان، حیوانات خانگی و دارایی‌ های خود به اشخاص مقتضی وکالت بدهید».

بیانیه واشنگتن در واکنش به اظهارات غلامحسین محسنی اژه‌ای،‌ رییس قوه قضاییه مبنی بر اینکه ایرانیانی که مسائل یا پرونده قضایی در ایران دارند، به کشور بازگردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد