JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

آیا زندانیان زن زندان ارومیه را به آتش کشیدند؟

زندان ارومیه

نیروهای جمهوری اسلامی زندانیان زن محبوس در زندان ارومیه را که به محدودیت های جدید زندان اعتراض کردند، سرکوب و ضرب و شتم کردند.

 سازمان‌های حقوق بشر ایران روز جمعه، ۱۲ آذر، اعلام کردند که زندانیان زن در زندان ارومیه در اعتراض به محدودیت‌های جدید، تعدادی پتو را در بندها آتش زدند.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که این محدودیت ها پس از خودداری زنان زندانی از حضور در کلاس های حفظ قرآن اعمال شده است. در حالی که ماموران زندان زندانیانی زن را که حاضر به شرکت در این درس ها نبودند، مورد ضرب و شتم و سرکوب قرار دادند

گزارش ها اضافه کرد: «مسئولان بند زنان معترض را مجبور کرده‌اند که به‌ صورت کتبی تعهد بدهند که دیگر در هیچ اعتراضی شرکت نخواهند کرد».

اداره زندان قوانین و محدودیت‌های جدیدی از جمله کاهش ساعت‌ هواخوری و تعداد تماس‌ ها و تردد زندانیان به بندهای دیگر را به بهانه عدم شرکت زندانیان در کلاس‌های حفظ قرآن اعلام کرده بود.

شایان ذکر است که در دوره گذشته گزارش های داخلی و بین المللی در مورد ضرب و شتم، شکنجه، تهدید، آزار و اذیت و تجاوز به زندانیان در زندان های جمهوری اسلامی منتشر شده است.

آخرین گزارش منتشر شده در شهریورماه امسال حاکی از شکنجه در زندان زنان بوشهر بود، ادعایی که مسئولان سازمان زندان ها آن را تکذیب کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد