JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

JALEBEH

مقصد توقف شما دید جامعه ایران است. مردم، فرهنگ، سبک زندگی، موسیقی، فیلم، بازی، هنر و واقعیت ها را دو

چرا قوه قضائیه اجازه انتخاب وکیل را به منوچهر بختیاری نداد؟

منوچهر بختیاری

محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری اعلام کرد که مقامات قضایی جمهوری اسلامی از انتخاب وکیل به منوچهر بختیاری خودداری کردند.

آقای بختیاری، پدر پویا بختیاری یکی از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ است، که در اردیبهشت ماه امسال توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد و قوه قضاییه به اتهام “جرم دادخواهی” او را به مدت دو سال و نیم تبعید و ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.

سازمان های حقوق بشری و آقای محمدحسین آقاسی به نقل از آقای منوچهر اعلام کرده بودند که مقامات دولت به او گفته اند که حق انتخاب وکیل را ندارد.

آقای آقاسی و سازمان های حقوق بشر افزودند که به آقای منوچهر گفته شده که فقط از میان وکلای معرفی شده از سوی قوه قضائیه حق انتخاب دارد!.

دیروز، دوشنبه ۲۹ آذر، آقای آقاسی در صفحۀ توییتر خود نوشت: «دادستان کرج اجازه نداد وکالت منوچهر بختیاری که دادخواه خون فرزندش می باشد را بر عهده گیرم».

وی اضافه کرد: «این پدر درخواست کرده بود که وکالتش را بپذیرم، اما دیروز و امروز بین زندان و اجرای احکام و دادستان که ۲۲ کیلومتر فاصله دارند پا‌سکاری شدم و سرانجام مخالفت کردند».

سازمان‌های حقوق بشری با اعتراض به این حکم، آن را «غیرعادلانه» توصیف کردند، زیرا آقای بختیاری در جریان محاکمه وکیل نداشت و حتی از تاریخ جلسه دادگاه نیز اطلاعی نداشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد